• RainbowFamilyDreams

IVF, erfarenheter äggplock? Allt mottas tacksamt..

Hej. Jag och min sambo (två kvinnor) ska påbörja IVF i vår troligtvis efter två misslyckade inseminationer, ett tidigt missfall och det andra då ÄL förmodligen hade hunnit ske. 
    Jag vet väldigt lite om IVF men har fått info om att det troligtvis blir kort program. 

Vill höra alla era erfarenheter av äggplock, oavsett bra eller dåliga! Sövs man, får man lokalbedövning? Hur ont gör det?

Min livmodertapp är något dislokerad alltså sitter lite ?snett? och jag hade fruktansvärt tufft då jag gjorde äggledarundersökning förra året, de fick kuffa katetern tre gånger och jag hade otroligt ont och det blödde (det gick tillslut..) undrar hur mycket detta kan påverka smärtan vid äggplock? 
    Är rätt tuff av mig men börjar bli rätt nervös för detta då jag har rätt mycket ytliga blodkärl där inne som barnmorskan sa sist.

Tar emot era erfarenheter. 

• Svar på tråden IVF, erfarenheter äggplock? Allt mottas tacksamt..
  • Anonym (Ingen fara)

Nu ska jag lugna dig allt som går. Det kommer gå jättebra. Jag gjorde äggplock för 2 veckor sedan och var så sjukt nervös och rädd. Trodde före att jag som tom får ont vid vanlig vul kommer aldrig palla detta. Men jag berättade för BM att jag var rädd och ville ha både lugnande och smärtlindrande. De var så himla snälla. Före plocket så fick man bryta om och så fick man Alvedon och en lugnande tablett. Man fick också en infart i armen för morfin mot smärta. sen var proceduren som i en vanlig gyn stol. Lokalbedövningen kändes inte då de gav morfinet före! själva undersökningen tog max några minuter pch så fort jag kände minsta lilla föraning till smärta så sa jag till och då skruvade de på lite mer smärtlindnring. Sen var det klart!! Jag fick vila i ett litet rum en timme med min partner och sen åka hem. 

Önskar folk visste hur bra upplevelse man kan få :) Kram och lycka till! Och ps. googla här på familjeliv om positiva upplevelser, och läs BARA dem.  

Svar på tråden IVF, erfarenheter äggplock? Allt mottas tacksamt..