• Anonym (Kulattvarakvinna)

UVI-känningar vid ägglossning och mens. Någon mer?

Finns det fler än jag som får känslan av urinvägsinfektion vid ägglossning och mens? Jag har täta trängningar och ibland lite efterläckage. Det svider dock inte som vid regelrätt urinvägsinfektion, men så fort jag kissat klart har jag känslan av att jag behöver kissa. Så fort ägglossning eller mens kommit, upphör symptomen.

Det här händer inte varje gång. Det är sällan helt symptomfritt och de gånger det inte blir så här, drabbas jag ofta av oerhört ömma bröst, så ömma att det gör ont att bära BH.

Det här har kommit smygande det senaste året eller så. Jag är 40 år och gissar att det handlar om hormonförändringar inför klimakteriet. Gynekologen hälsade att man inte kan göra så mycket i nuläget. Jag har ett bra knip och är frisk i övrigt, så det är verkligen hormoner som ställer till det.

Är det fler som har det så här? Vad har ni gjort? Eller är det bara att acceptera?

• Svar på tråden UVI-känningar vid ägglossning och mens. Någon mer?
  • Anonym (Kulattvarakvinna)

Finns det ingen som har samma symptom?

• Anonym (Piss i Nilen)

Oh ja!
    Är nämare 40 och har haft det ett par gånger. Ber om pencilin vid första symptom då det känns förjävligt ont att kissa. På vårdcentralen fick jag till svar att det är bakterier när jag får uvi i mensen. Man känner sig lagom fräsch 
    när man berättar att man har fått uvi mitt i mensen.Skäms
    Det låter som om man skiter i att byta mensskydden....

Har även börjat att samla på mig vätska och kissar i tid och otid strax innan och strax efter mensen
     Det har varit nya symtom varje år sedan jag var 34!!

www.barnendometriosfonden.se/vad-ar-endometrios/paverkar-din-mens-ditt-liv-pa-ett-negativt-satt/~:text=Du%20har%20problem%20med%20kissandet,man%20hittar%20bakterier%20i%20urinen.

Har inte endomitros men kände mig lite klokare när jag läste detta.

Svar på tråden UVI-känningar vid ägglossning och mens. Någon mer?