• Anonym (A)

Paus

Vad innebär en paus? många kan tycka att paus är lika med att göra slut. men kan det inte vara en tid att utvecklas?

• Svar på tråden Paus
  • Anonym (Frida)

Att säga att man vill ha en paus från ett förhållande innebär väl just det, att man inte ska vara ihop ett tag men kanske hitta tillbaka till varandra senare. Men i min mening så är paus lika med slut, för jag skulle inte ha någon förhoppning på att förhållandet skulle vara detsamma efter en paus.

• Anonym (J)
    Anonym (Frida) skrev 2025-02-12 11:40:59 följande:

Att säga att man vill ha en paus från ett förhållande innebär väl just det, att man inte ska vara ihop ett tag men kanske hitta tillbaka till varandra senare. Men i min mening så är paus lika med slut, för jag skulle inte ha någon förhoppning på att förhållandet skulle vara detsamma efter en paus.

Håller med! Skulle inte vilja bli ihop med någon igen som behövde en paus från mig och förhållandet. 
  • Lynx123

Ofta är det nog bara en slags förberedelse för slutet. Att den andre ska få vara mentalt förberedd.

• Anonym (Mia)

För mig personligen är det ett veligt ord för att göra slut.

Det viktiga är väl, som vi 70-80-90-talister lärde oss av Ross och Rachel, att man bör prata igenom definitionen INNAN man tar en paus. 

• Anonym (F)

Paus är light-versionen av att göra slut. Det är då man passar på att ligga med andra {#emotions_dlg.djavulsk} Och det utan att behöva berätta för den andra! För man var ju inte otrogen!

Nä, antingen gör man slut eller så är man ihop.

• Anonym (Anni)
    Anonym (A) skrev 2025-02-12 11:37:27 följande:
    Paus

Vad innebär en paus? många kan tycka att paus är lika med att göra slut. men kan det inte vara en tid att utvecklas?

Vad menar du med att utvecklas?
  • Anonym (A)

Att kanske aktivt söka jobb på annan ort exempelvis, för att se sig om i nya städer 

• Anonym (Frida)
    Anonym (A) skrev 2025-02-12 18:12:34 följande:

Att kanske aktivt söka jobb på annan ort exempelvis, för att se sig om i nya städer 

Jag är särbo eftersom jag har utbildning i en annan stad än den min man bor i och det fungerar bra för oss, men jag vet att alla inte klarar av distansförhållanden. Då kan det kanske vara rimligt att man inte är ihop längre, eftersom viljorna går isär om den ena vill flytta och den andra inte vill, och man inte vill ha distansförhållande. Men jag hade nog föredragit att avsluta förhållandet helt istället för att "ta paus" ändå. Därmed inte sagt att man måste bryta kontakten. Är man menade att vara ihop så kommer man hitta tillbaka till varandra, vill jag tro.
  • Anonym (J)
    Anonym (A) skrev 2025-02-12 18:12:34 följande:

För min del hade det nog varit en deal breaker om min särbo sökte jobb längre ifrån så vi inte kunde träffas. Då hade han fått träffa nån närmre eller som var okej med upplägget. Har inte en relation för att träffa den ibland. 
  • Anonym (ABC)

Kan nog vara lite olika från person till person.

Svar på tråden Paus