Paus
Vad innebär en paus? många kan tycka att paus är lika med att göra slut. men kan det inte vara en tid att utvecklas?
Vad innebär en paus? många kan tycka att paus är lika med att göra slut. men kan det inte vara en tid att utvecklas?
Att säga att man vill ha en paus från ett förhållande innebär väl just det, att man inte ska vara ihop ett tag men kanske hitta tillbaka till varandra senare. Men i min mening så är paus lika med slut, för jag skulle inte ha någon förhoppning på att förhållandet skulle vara detsamma efter en paus.
Att säga att man vill ha en paus från ett förhållande innebär väl just det, att man inte ska vara ihop ett tag men kanske hitta tillbaka till varandra senare. Men i min mening så är paus lika med slut, för jag skulle inte ha någon förhoppning på att förhållandet skulle vara detsamma efter en paus.
Ofta är det nog bara en slags förberedelse för slutet. Att den andre ska få vara mentalt förberedd.
För mig personligen är det ett veligt ord för att göra slut.
Det viktiga är väl, som vi 70-80-90-talister lärde oss av Ross och Rachel, att man bör prata igenom definitionen INNAN man tar en paus.
Paus är light-versionen av att göra slut. Det är då man passar på att ligga med andra Och det utan att behöva berätta för den andra! För man var ju inte otrogen!
Nä, antingen gör man slut eller så är man ihop.
Att kanske aktivt söka jobb på annan ort exempelvis, för att se sig om i nya städer
Att kanske aktivt söka jobb på annan ort exempelvis, för att se sig om i nya städer
Kan nog vara lite olika från person till person.