Sambon gillar inte mitt gråa hår
Hej,
egentligen är väl detta ett mindre problem men det gör mig ledsen och jag vill gärna höra vad andra tycker. 36 år.
Jag har slingor av grått hår och började få gråa hårstrån som väldigt ung. Det har tagit flera år att acceptera detta men har just gjort det och börjat sluta färja och bära upp mitt hår och vara stolt över det. För vad mer kan jag göra? Det är ju naturligt och ingenting jag kan påverka + att jag inte är ? gammal? på andra sätt. Sambon säger däremot att det är snyggare när jag färgar och har helfärgat hår. Han poängterar att jag i övrigt har fint, tjockt hår som han tycker om och att han tycker jag ser bra ut ändå, men att han inte skulle vara emot om jag dolde det gråa.
I övrigt är han en fin sambo som jag vet älskar mig, men jag blir ledsen över att han inte ? accepterar? det naturliga och att vi båda åldras (han har också gråa hårstrån men låååångt ifrån många). Speciellt när jag själv kämpat i flera år att acceptera mitt håroch nu tillslut gjort det men att då få höra detta. Är jag läg löjlig och känslig eller ska jag bara acceptera att han är ärlig?