• Anonym (w45y)

En fråga till kvinnor

Snubblade över en video där en snubbe intervjuar svenska tjejer om de kunde tänka sig att dejta en kortare kille och undrar varför det är viktigt att killen ska vara längre.

Det jag inte förstår är... kvinnor vill vara jämlika med män. Men de vill ändå ha sin stora starka beskyddande man att titta upp på och det även helst i klackar. 

Man vill vara jämställd men samtidigt vill man vara liten gentemot mannen och att han ska beskydda henne. Men det är ju inte jämställt överhuvudtaget.

Hur går det ihop egentligen? Vill man ha jämställdhet eller inte?

Eller gissar jag rätt nu, den svenska kvinnan anser sig ha rättighet till att få välja och vraka och bete sig illa mot dom hon inte gillar och samtidigt kräva beskydd av männen?

Vill man vara jämställd så är det antagligen lättare om man är i samma ögon nivå.

• Svar på tråden En fråga till kvinnor
  • Anonym (K)

Vill du ha en stor kvinna som tornar upp sig över dig? 

• Anonym (Anna)

Ytterligare en tycker synd om korta män tråd....

Kvinnor och män dras till fysisk attraktion när man möter en människa. ( ytligt)

När man lär känna en person så har kemin oftast inte något med det yttre att göra, utan man dras till personkemin. Då kan man tycka att någon blir väldigt fin.( djupare relation).

• Anonym (Annie got a gun)

Jag behöver inte en större man för jag är garanterat farligast av oss två ändå.

Jag kan inte svara för övriga kvinnor men jag finner det bedrövligt att ens inre osäkerhet kan hindra en från att ha en relation med en fantastisk man bara över några centimeter längd.

• Meddelande borttaget
  • Mandel

Har aldrig funderat över längden på män oavsett om det avser deras kroppars längd eller om det rör deras kön.
    Är jag attraherad så är jag det av personen och inte av längden. Och snarare så att det varit bättre sex med män som inte varit så långa kroppsligt.
    Är själv under medellängd för kvinnor.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (w45y) skrev 2025-02-12 04:07:19 följande:
    En fråga till kvinnor

Snubblade över en video där en snubbe intervjuar svenska tjejer om de kunde tänka sig att dejta en kortare kille och undrar varför det är viktigt att killen ska vara längre.

Det jag inte förstår är... kvinnor vill vara jämlika med män. Men de vill ändå ha sin stora starka beskyddande man att titta upp på och det även helst i klackar. 

Man vill vara jämställd men samtidigt vill man vara liten gentemot mannen och att han ska beskydda henne. Men det är ju inte jämställt överhuvudtaget.

Hur går det ihop egentligen? Vill man ha jämställdhet eller inte?

Eller gissar jag rätt nu, den svenska kvinnan anser sig ha rättighet till att få välja och vraka och bete sig illa mot dom hon inte gillar och samtidigt kräva beskydd av männen?

Vill man vara jämställd så är det antagligen lättare om man är i samma ögon nivå.

Hej, jag känner inte igen mig i din beskrivning av kvinnor . Jag har på sistone kommit underfund med att jag dras till "korta" killar. Jag är 165 cm och de killar jag dras till och dragits till genom åren är lika långa som jag eller 5-10 cm längre. Säkert någon kortare än jag också 😊 Men som någon sa så ligger ju attraktionen till störst del i personlighet och kemi, men ser jag killar i ett rum och bara är ute efter sex så skulle jag definitivt välja en kortare kille!
  • Anonym (Anna2)

?Eller gissar jag rätt nu, den svenska kvinnan anser sig ha rättighet till att få välja och vraka och bete sig illa mot dom hon inte gillar och samtidigt kräva beskydd av männen??

Ditt inlägg skriker bitterhet. Det handlar inte om rättigheter eller om att kräva något. Ja, de flesta av oss gillar män som rent instinktivt får oss att känna oss trygga, samtidigt som vi vill dela på VAB-dagarna. Du kan älta detta hur mycket du vill - det enda som kommer att hända är att DU mår dåligt av det. 

• Anonym (Mhm)

Men asså det har väl ingenting med jämnställdhe att göra.. är väl en smaksak? Jag har varit tsm med en kille som var kortare än mig, och då är jag 166? 

Men jag tycker det är snyggt med långa killar, min nuvarande är 170, mina tjejkompisar är längre än honom 

• Anonym (Gillar skillnaden)

Jag gillar storleksskillnaden "sexuell dimorfism" och att vara "liten". Hela mitt liv har jag skämts över min längd (132cm) men jag tycker att just med en man som är lång och stor så stör det inte och är något jag istället känner mig stolt för.

Min ex är 190 och 115kg muskler. Det är lagom. Snyggaste mannen jag vet är Brian Shaw och han är jättestor.

Svar på tråden En fråga till kvinnor