• rebbrebb

Ge mig era bästa tips vid All Inclucive resa

Hej.
    Vi har bokat en All Inklusive resa nu i sommar.
    Jag och min sambo. Hans föräldrar och hans son på 12år.
    Allt kommer finnas, det är stort och verkar super lyxigt.

MEN vad är era måste-ändå-ha-med-mig när ni reser på All Inklusive -resor?

Hit me!
    Inget tips är ett dåligt tips Cool

• Svar på tråden Ge mig era bästa tips vid All Inclucive resa
  • Anonym (S)

Enda skillnaden på ett inte all-inc är väl bufferten.
    i övrigt så behöver man ju ha med sig samma typ av saker, dvs kläder och hygienprodukter Glad

Kanske handdukar om man inte vill köpa och det inte skulle ingå vid poolen. 

• Anonym (Alva)

Några tips främst relaterat till maten. I övrigt har man ju samma packning
    -vilka restauranger serverar vad och när är de öppna?
    -finns det fler restauranger som ingår i konceptet (hotellet kan tex ha en strand dit det går bussar där det också finns en restaurang som serverar lunch)
    -glass och dryck, fri tillgång eller vissa tider?
    -finns det a la carte-restauranger på området som ingår, bokar man bord separat och hur går det till

• Fjäril kär

Rekommenderar att ta med egna badlakan.  Tillgång på handdukar på hotell brukar vara sisådär ibland och handdukar till pool/strand kan ibland vara belagd med avgift eller på annat sätt vara villkorat. 

Väldigt skönt med egen extra handduk som alltid finns tillgänglig oavsett aktiviteter under dagen. 

Ett bra tips jag gärna förmedlar är att packa ner en grenkontakt och att ha med kontakter med dubbla usb-uttag.  Tillgång till eluttag för att ladda mobilen brukar vara skitkass och i många rum finns inga extra uttag utan man får välja på att se tv eller dra ur för att  ladda mobil. Så extra långa sladdar och kontakter är nödvändigt att packa med.  Glöm inte extra powerbanks!  

• mammabitch

Handdukar och basala hygienprodukter brukar finnas på bättre all inclusive hotell så om man inte är så kräsen då behöver det ju inte packas. Finns det supermarket nära så går det ju lätt att komplettera om det fattas på hotellet liksom solskyddskräm kan köpas på plats

Tipset om laddare med flera usb uttag är kanske det viktigaste utöver pass ,mobil,läkemedel  och kläder, Bekväma sandaler/badskor - inte läge för skoskav på semestern.
    Bra hörlurar till resan! En uppblåsbar kudde till resa och till solstol.

Svar på tråden Ge mig era bästa tips vid All Inclucive resa