• Anonym (Orolig vän)

Min vän är borta

Jag får inte tag i min vän sen två veckor tillbaka.. denna person är ofta aktiv på en chatt-app där vi brukade kommunicera, inte ett ord på ?story?, öppnar inte meddelanden eller liknande. Mobilen har varit avstängd två veckor. 

jag har ringt från andra nummer också så jag vet att jag inte är blockad. 

vart kan man vända sig? Har inga kontaktuppgifter till andra vänner eller släktingar. Personen finns inte på Facebook eller liknande. 

är orolig att min vän avlidit men hur får man någon information? 

tacksam för råd 

• Svar på tråden Min vän är borta
  • Fjäril kär

Kolla upp adressen på typ hitta.se och kolla upp om du får tag i nån granne och fråga om din kompis har setts till. 

Kolla skatteverket/folkbokföringen om personen har flyttat. Är den avliden kan dom se det också. 

• Anonym (Orolig vän)

Kan man ringa Skatteverket och fråga om personen är avliden? Har ju inga 4 sista  personnumret. adressen finns kvar på hitta.se 

• Anonym (Anonym)

Du kan höra med polisen. 

• Anonym (Orolig vän)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-10 23:23:27 följande:

Du kan höra med polisen. 

Lämnar dom ut info bara sådär? 
  • NinniQX

Testat att åka hem till din vän? Annars kan du knacka på grannarna och se om någon har sett din vän. 

• Anonym (K.L.)
    Anonym (Orolig vän) skrev 2025-02-10 22:36:43 följande:
    Min vän är borta

Jag får inte tag i min vän sen två veckor tillbaka.. denna person är ofta aktiv på en chatt-app där vi brukade kommunicera, inte ett ord på ?story?, öppnar inte meddelanden eller liknande. Mobilen har varit avstängd två veckor. 

jag har ringt från andra nummer också så jag vet att jag inte är blockad. 

vart kan man vända sig? Har inga kontaktuppgifter till andra vänner eller släktingar. Personen finns inte på Facebook eller liknande. 

är orolig att min vän avlidit men hur får man någon information? 

tacksam för råd 

Jag hade också en liknande situation. Också en vän på ett chattforum som helt plötsligt bara försvann. Jag lyckades leta upp en syster till honom som bodde i samma stad genom att skriva efternamn och stad i hitta.se tror jag. Och det visade sig att han blivit svårt skadad i en olycka och vårdades på intensiven. Det är ca två år sedan och han är numera helt återställd. Så försök på det sättet om du vet efternamnet. Sökte upp systern på Messenger och fick veta vad som hänt. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Orolig vän) skrev 2025-02-10 23:08:06 följande:

Kan man ringa Skatteverket och fråga om personen är avliden? Har ju inga 4 sista  personnumret. adressen finns kvar på hitta.se 

Ja, det kan du. 
  • Anonym (Alli)

Ratsit skriver om personen är avliden och personen finns kvar i tre månader, på övriga sajter tas personen bort.

Men nu hoppas vi såklart att det inte är vad som hänt. Finns det ingen granne eller släkting du kan kontakta?

• Anonym (hamb)

Men tror på att knacka på hemma, fråga granne eller släkt som du söker upp.

Är det en sorts dejt eller nån du ej träffat så avvakta lite mer. Det kan då vara någon som inte vill bli hittad. 

• Anonym (Hmm)

Är personen 60+ eller varför tror du att hen har dött?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig vän) skrev 2025-02-10 23:24:37 följande:
    Lämnar dom ut info bara sådär? 
    Jag vet inte. Men tänker att om det har hänt något  så kanske dom kan åka hem till din vän och kolla. Ibland försvinner ju folk, och du kanske är den första som slår larm om det?
Svar på tråden Min vän är borta