-
-
Svar på tråden Gravid men olycklig i relationen
-
Texten blev lite stor, hoppas det går bra att läsa ändå.
-
Om du tänker fullfölja graviditeten så kan det vara värt att ta hjälp av en parterapeut eftersom även om ni separerar så ska ni ju samarbeta runt barnet i många år och då är det ju oerhört viktigt att ni är sams och kan kommunicera.
-
Oavsett om du fortsätter graviditeten eller inte så fortsätter du i alla fall inte med honom.
-
Så, han vill alltså inte ha barn egentligen. Och han behandlar dig som skit. Abort kan vara ett bra alternativ till att ha en sådan skitstövel i sitt liv, och ett oönskat barns liv.
-
Abort är inget alternativ för mig.Anonym (Enkelt) skrev 2025-02-10 20:13:30 följande:
Så, han vill alltså inte ha barn egentligen. Och han behandlar dig som skit. Abort kan vara ett bra alternativ till att ha en sådan skitstövel i sitt liv, och ett oönskat barns liv.
-
Hur länge har ni varit hop? hur länge ha ni bott ihop?
-
Ja, jag tycker det också men han har uttryckt att han hatar psykologer och terapi så det känns svårt. Han har också sagt att han är som han är och det är svårt att ändra. Han har också sagt att han kan erbjuda stabilitet och kommer vara i sina barns liv så länge han lever.Dexter dot com skrev 2025-02-10 19:14:35 följande:
Om du tänker fullfölja graviditeten så kan det vara värt att ta hjälp av en parterapeut eftersom även om ni separerar så ska ni ju samarbeta runt barnet i många år och då är det ju oerhört viktigt att ni är sams och kan kommunicera.
-
Vi har varit ihop i några månader. Vi bor inte ihop.hmm77 skrev 2025-02-10 20:16:34 följande:
Hur länge har ni varit hop? hur länge ha ni bott ihop?
-
Han pratade jättemycket om det innan och verkade verkligen vilja. Barnet är inte oönskat och jag är livrädd för abort. Det känns inte som ett alternstiv. Jag vill bara inte bli behandlad som skit.Anonym (Enkelt) skrev 2025-02-10 20:13:30 följande:
-
Väldigt synd för barnet som får sitta i kläm mellan två egoister.Anonym (Anonym) skrev 2025-02-10 20:15:38 följande:Abort är inget alternativ för mig.Och du undrar varför han reagerar som han gör...?Anonym (Anonym) skrev 2025-02-10 20:18:32 följande:Vi har varit ihop i några månader. Vi bor inte ihop.