• Anonym (moss)

Kan personer på Facebook blocka någon från att lika saker?

Har ett par "vänner" (av flera hundra) på Facebook där några enstaka tagit bort mig som "vän". Vissa av dessa kan jag skriva till som vanligt, men av någon anledning går det inte att lägga till vissa som vän igen, går heller inte att "gilla" deras bilder.

No hard feelings, I don't care. Men visste inte att man kunde blocka personer från att gilla ens inlägg och nya bilder. Blocka från meddelanden vet jag sen innan dock.

Som exempel vän 1, vi pratar via messenger, men han har plockat bort mig ur vänlistan (kanske inte vill att andra ska se mig, IDK), jag kan inte gilla hans inlägg, etc, alternativet att lägga till som vän saknas.

Hur gör jag själv för att få till en sån "block"? 

• Svar på tråden Kan personer på Facebook blocka någon från att lika saker?
  • Fjäril kär

Det handlar inte om block som sådant utan olika typer av inställningar på Facebook och vilka som kan se vad på ens sida. Gör man sidan så att bara vänner kan agera så kommer du som icke-vän inte kunna kommentera eller gilla något som inte är offentligt. 

Gå in i dina inställningar under sekretess tex så kan du välja vilka som kan lägga till dig som vän, vem som kan se dina inlägg osv..

Svar på tråden Kan personer på Facebook blocka någon från att lika saker?