• Anonym (Söker Hjälp)

Hur blir jag bättre på att träffa tjejer?

Hej alla!

Jag är en 27-årig asiatisk kille, 190 cm lång, och jag skulle säga att jag är både trevlig och ansvarsfull. Jag har alltid varit en lugn person och pratar sällan med folk jag inte känner. Men när jag väl känner mig bekväm kan jag vara både rolig och charmig.

Mitt problem är att jag har svårt att ta kontakt med nya människor, framför allt kvinnor. Jag vet att jag är snäll och rätt smart, men det känns som att jag inte riktigt vet hur jag ska ta nästa steg när det gäller att träffa någon.

Så jag undrar ? vad gillar kvinnor hos en kille? Hur ser svenska tjejer på asiatiska killar? Har ni några tips på hur jag kan bli bättre på att prata och ta kontakt? Jag är öppen för både dejting och kanske något seriöst på sikt, då jag verkligen vill ha en familj i framtiden.

Alla råd uppskattas! Tack på förhand 😊

• Svar på tråden Hur blir jag bättre på att träffa tjejer?
  • Anonym (Jiggen)

Har du svårt att bygga relationer överhuvudtaget så är det där du måste börja. Lär känna folk.

Sen hoppas jag att du förstår att tjejer inte är en homogen grupp så därför är frågor såsom "hur ser svenska tjejer på asiatiska killar" helt onödig.

• Anonym (M)

Träffar du någon intressant person, tex en kvinna, bjuder du ut personen på något enkelt som kaffe och semla. Eller säg att du vill pröva att laga paella och fråga om hon vill hjälpa till. Eller något annat du vill göra. Sen ser du till att få igång ett intressant samtal där du kan visa hur rolig och charmig du är. Kvinnor gillar en okomplicerad, ärlig kille som är snäll, smart och charmig. En del är absolut inte attraherade av rödhåriga killar eller asiater eller något annat men de allra flesta bryr sig inte. 

• Anna7719

Ja du , hur svenska tjejer ser på asiatiska killar är som att fråga hur långt är ett snöre....

Men generellt så är självförtroende, ödmjukhet, vänlighet, klokhet, charm , humor viktiga egenskaper hos en partner oavsett etnicitet. 

Var dig själv, umgås och sen blir det vad det blir

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Söker Hjälp) skrev 2025-02-10 00:12:00 följande:
    Hur blir jag bättre på att träffa tjejer?

Hej alla!

Jag är en 27-årig asiatisk kille, 190 cm lång, och jag skulle säga att jag är både trevlig och ansvarsfull. Jag har alltid varit en lugn person och pratar sällan med folk jag inte känner. Men när jag väl känner mig bekväm kan jag vara både rolig och charmig.

Mitt problem är att jag har svårt att ta kontakt med nya människor, framför allt kvinnor. Jag vet att jag är snäll och rätt smart, men det känns som att jag inte riktigt vet hur jag ska ta nästa steg när det gäller att träffa någon.

Så jag undrar ? vad gillar kvinnor hos en kille? Hur ser svenska tjejer på asiatiska killar? Har ni några tips på hur jag kan bli bättre på att prata och ta kontakt? Jag är öppen för både dejting och kanske något seriöst på sikt, då jag verkligen vill ha en familj i framtiden.

Alla råd uppskattas! Tack på förhand 😊

Som gammal stordejtare säger jag... övning, övning och åter övning. Det är med erfarenhet du lär dig att dejta, det finns inte några genvägar.

Alla tjejer är olika och tycker om olika saker. Försök att vara lyhörd och ödmjuk inför varje kvinna du träffar. Var uppmärksam på vad hon säger och visa intresse för henne och det hon säger.

Kör med nätdejting. Våga prova på. Inled konversationer och prova med att inleda samtal över telefon när ni har skrivit lite till varandra.
    Bli inte besviken om du möter motgångar, det är bara att sätta sig upp i sadeln och fortsätta.
  • Anonym (Asiatisk?)

Med asiatisk menar du då arab, indier eller östasiat/orientalisk? 

Är du arab är det oftast inte så svårt, lite svårare om du är östasiat och som indier skitsvårt. Är du indier vill jag nog rekommendera att du söker utomlands. Nu kommer säkert en del invända med "Jag känner en indier som har en svensk fru!" Men lita på mig istället, sök utomlands i så fall. Svenska tjejer gillar inte indier.

• KimLinnefeldt

Du kan faktiskt öva dig på en kompis som du litar på, kvinnlig eller manlig.

Viktigaste egenskapen för att få bra kontakt med en annan människa är att vara en god lyssnare, en som är intresserad, nyfiken, som ställer följdfrågor och kommer ihåg vad hen svarade.

Hitta i första hand människor du gillar, tänk inte bara att det ska vara någon som du kan bli ihop med. Jobbet, föreningar, chattar...

• Anonym (Me)

Jag skulle rekommendera dig att börja prata med tjejer på dejtingsida. Där blir det dels att du får öva, men kan ju faktiskt vara att du träffar någon. 

För mig har det alltid varit viktigast att killen är sig själv. Om du är självsäker, så var det. Om du är blyg, så var det. 

Jag misstänker att det du vill är att träffa någon som uppskattar dig för precis den du är. 

Jag har alltid sagt att det kan finnas hur många listor som helst på vad man vill ha hos en partner. Men om du skulle råka bli kär, så skulle det ju inte spela någon roll om de uppfyller alla kriterier eller inte. Så prata (initialt skriva då) med tjejer på dejtingsida. 

Jag träffade min kille på happy pancake. 

Lycka till

Svar på tråden Hur blir jag bättre på att träffa tjejer?