• Anonym (D)

Besiktning lgh

Kan man be en person som ska besikta lgh att ta av sig skorna när de är här? Eller brukar det finnas regel kring att de måste ha skor? Kommer ej vara hemma men tänkte isåfall be via Mail.

Kommer de kolla i kyl och skåp?

Det gäller ej besiktning av städning utan kring ev skador.

• Svar på tråden Besiktning lgh
  • Anonym (Linda)

Självklart tar dom av sig skorna när dom går in någons hem.

Kyl och frys ingår i besiktningen så det kommer tittas igenom för att se om tex lådor är sprucken eller hyllor saknas.

• Anonym (D)
    Anonym (Linda) skrev 2025-02-09 14:17:43 följande:

Kyl och frys ingår i besiktningen så det kommer tittas igenom för att se om tex lådor är sprucken eller hyllor saknas.

Jag har haft problem med tvättmaskinen en del och fastighetetsskötarna har alltid haft skorna på sig även om de bara skulle kolla inte flytta på den eller liknande 
  • Anonym
    Anonym (Linda) skrev 2025-02-09 14:17:43 följande:

Här tog de inte av sig skorna, inte när jag hade besikting (visserligen 15 år sedan) eller min son. Sonens lgh besiktades i onsdags, frågade honom precis och personen tog inte av sig skorna.
    Sonen var hemma under besiktningen så han vet.

De öppnade kyl och frys och tittade. Garderober och skåp öppnades och stängdes bara dörrarna för där inne är det rejält fullt. Så ingen kontroll där.
  • Anonym (D)
    Anonym skrev 2025-02-09 14:50:46 följande:
    Här tog de inte av sig skorna, inte när jag hade besikting (visserligen 15 år sedan) eller min son. Sonens lgh besiktades i onsdags, frågade honom precis och personen tog inte av sig skorna.
    Sonen var hemma under besiktningen så han vet.

De öppnade kyl och frys och tittade. Garderober och skåp öppnades och stängdes bara dörrarna för där inne är det rejält fullt. Så ingen kontroll där.
    Tycker är kränkande att de kollar i garderoberna. Man är väl vuxen och kan meddela om något gått sönder, måste det inspekteras som om man antas vara oärlig
  • Anonym
    Anonym (D) skrev 2025-02-09 14:58:45 följande:
    Tycker är kränkande att de kollar i garderoberna. Man är väl vuxen och kan meddela om något gått sönder, måste det inspekteras som om man antas vara oärlig
    Det är du fri att tycka, men sådana är deras regler.
    Allt inspekteras.

Folk är inte alltid ärliga heller. Så varför skulle värden lita på att någon berättar att de förstört något som måste ersättas?

Här, där jag bor, får nya hg ett protokoll att gå igenom vid inflytt. Där antecknar man det som ev missats vid hg´s besiktning.

Vad är det som är kränkande med att öppnad en garderobsdörr? Har du några hemligheter där så göm den under bes.dagen bara.
  • Anonym (M)

Du kan alltid be dem men om de bryr sig om det eller inte vet man aldrig. Vill du ha koll på vad som händer så se till att vara hemma vid förbesiktningen. Det var vi då jag misstänkte att hyresvärden förmodligen kollar betydligt mer i skåp, garderober osv om det inte är någon hemma. Hos oss tittade han in i kylen och öppnade någon garderob men inte mer än så. 

• Anonym (D)
    Anonym skrev 2025-02-09 15:20:23 följande:
    Det är du fri att tycka, men sådana är deras regler.
    Allt inspekteras.

Folk är inte alltid ärliga heller. Så varför skulle värden lita på att någon berättar att de förstört något som måste ersättas?

Här, där jag bor, får nya hg ett protokoll att gå igenom vid inflytt. Där antecknar man det som ev missats vid hg´s besiktning.

Vad är det som är kränkande med att öppnad en garderobsdörr? Har du några hemligheter där så göm den under bes.dagen bara.
    Göm var om de ska kolla överallt.. Vill inte ha Roger i min låda med underkläder
  • Anonym (D)
    Anonym (M) skrev 2025-02-09 16:33:06 följande:

Du kan alltid be dem men om de bryr sig om det eller inte vet man aldrig. Vill du ha koll på vad som händer så se till att vara hemma vid förbesiktningen. Det var vi då jag misstänkte att hyresvärden förmodligen kollar betydligt mer i skåp, garderober osv om det inte är någon hemma. Hos oss tittade han in i kylen och öppnade någon garderob men inte mer än så. 

De vägrade byta tid och jag jobbar den dagen så kan inte närvara
  • Anonym
    Anonym (D) skrev 2025-02-09 16:35:16 följande:
    Göm var om de ska kolla överallt.. Vill inte ha Roger i min låda med underkläder
    Under överkastet i sängen?
    Byrålådor rotar de inte i.
Svar på tråden Besiktning lgh