• Anonym (Tveksam tjej)

Normalt dejtbeteende?

Är kvinna, 41,  separerade för ett par år sedan från 8 årigt samboförhållande.
    har träffat en man som jag faktiskt fastnat för, men blir rädd och fundersam då han nästan. bara har kvinnliga vänner som är gamla ex. Hans närmsta vän, tjej, är inget ex, men han har flera ggr påpekat Att hon ser väldigt bra ut, att hon får mkt uppmärksamhet när de är ute etc. Jag antar att han vill testa mig lite då hans exflickvän gjorde slut pga av svartsjuka mot just detta. Han kan också sitta och prata mkt om sina ex och hur det varit. 
    klart att man tar upp lite kring historia och så, men tycker att detta är så konstigt beteende. ni som är mer vana i dejtvärlde, gör man så nuförtiden? 

• Svar på tråden Normalt dejtbeteende?
  • Anonym (Aldrig)

Nej, han verkar både osäker och omogen för någon I hans ålder. Det där är bara så onödigt beteende att "testa". Varför behöver du ens veta det?

Stor röd flagga på att han pratar mycket om sina ex med. Lever snubben i det förflutna eller?

Gå vidare. Jag hade inte fortsatt med en sådan man.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Tänk efter)

Prova med att prata med honom först innan du tar råd från främlingar på nätet.

• Tecum
    Anonym (Tänk efter) skrev 2025-02-09 09:47:10 följande:

Prova med att prata med honom först innan du tar råd från främlingar på nätet.

Instämmer, gör inget förhastat utan fortsätt lära känna honom så borde du förstå honom bättre.
    Att han pratar OM sina ex är inte så oroväckande som att han HAR många ex, om han nu har det. Kan tyda på att han har svårt att slå sig till ro i en fast relation.
  • Anonym (M)

Tycker det beror på hur han pratar om dem. Prata negativt om sina ex med någon man dejtar är en varningssignal.

Och om du är så misstänksam mot honom så skulle jag säga det är ett problem. Antar att han testar? Vad är det för paranoid inställning?

• Anonym (Tveksam tjej)

Tack för goda råd. Försöker såklart prata med honom i steg också. det jag hör av hans förra ex är att det verkar rätt "brudigt" sådär, och hon var mkt yngre än honom. paranoid vet jag inte, men har blivit rejält bränd förut helt enkel.

• Anonym (Kvinna 39)

Vissa killar älskar att omge sig med ett harem av damer. Jag skulle inte ge mig in i den där situationen.

Svar på tråden Normalt dejtbeteende?