• Ladislava90

Är det ok att vara super tighta med sitt ex när man gjort slut och har en ny??

Hej, så lite bakgrund först. Jag är 34 år.

Jag kom ut för några år sen 🏳️?🌈och tänkte att jag skulle se vilka chatt-forum som fans för de som är inom hbtq. 
    är som sagt var helt ny på allt det här. 

Så för två veckor började jag att chatta med en tjej vi kallar henne Emma. och det visade sig att hon var väldigt intresserad av mig. Vilket var roligt. 

Men?.

Sen ville hon att jag skulle vara med i hennes andra chatt grupp där hennes vänner vad med i. För att lära känna lite nytt folk. Och självklart svarade jag ja. så vi hade videosamtalet då och jag kände att det var något mellan tjejen Emma och hennes kompis Som var med i chatten.  Efter chatten var slut så frågade jag då Emma om det hade varit något emellan dom 2 och det visade sig då att dom hade varit ihop i 2 år. 

och jag godtog det, inga konstigheter för mig. 

Men det jag tycker är lite märkligt är att dom fortfarande är så otroligt tighta? pratar dagligen i flera timmar vilket kanske är okej? men de pratar ifrån morgon till natt.      

Så jag bad om att få lite ensamtid med Emma. Då jag vill ju lära känna henne just nu och inte hela gruppen och jag är inte heller så engagerad i att lära känna hennes ex heller. Som även nämns dagligen under våra ensamma samtal, utan att hennes grupp deltar. Jag vet att dom har varit tillsammans i 1 år. Men dom är inte gifta och har inga barn så jag tyckte bara att det är lite märkligt att dom fortfarande är så extremt tighta. 

Då Emmas vänner och ex blev sura på oss för att emma inte var lika mycket delaktig i deras samtal nu som hon brukade heller så fick Emma dåligt samvete. 

Jag tyckte då att hon skulle iså fall sätta upp mål. Dom här tiderna pratar jag med gruppen och exet. Och den här tiden med dig. 

Men jag vet inte ibland när vi pratar så avbryter Emma och säger att hon måste prata med sitt ex så vi lägger på. 

Jag vet inte om det är så här en relation fungerar, men tycker att det är lite konstigt Men vad vet jag? 

Men man kanske prata extremt mycket med sina ex? säkerligen också beroende på hur deras kemi var. 

Har ni några tankar och funderingar kring det här så skriv gärna!!! Önskar svar?. 

först blev jag till och med lite stött och tänkte att oj vad tighta dom är. har dom verkligen gjort slut? För det låter inte riktigt så med tanken på att dom pratar i så otroligt mycket och har en super tight kontakt. 

men sen släppte jag det lite. 

Men funderingen finns kvar. 

• Svar på tråden Är det ok att vara super tighta med sitt ex när man gjort slut och har en ny??
  • Anonym (Hm)

Men asså börja prata med någon annan 😂 INGEN kommer palla en sån relation eller vänskapskrets i längden. Blev helt utsugen på energi av att bara läsa der där. 

• Anonym (M)

Jag förstår inte. Har Emma en ny? 

Svar på tråden Är det ok att vara super tighta med sitt ex när man gjort slut och har en ny??