Hur gör man!?
Jag längtar verkligen efter en sexuell relation. Vet inte riktigt om jag vill ha ett stabilt förhållande - kanske så småningom med rätt person men det är inte det jag "söker". Men sex, närhet, kyssar, smek, skratt, flams, lek - ja ni vet.
Men jag vet inte vet hur jag ska nå dit. Kommer från en lång relation som tog slut i höstas. Vi är inte ovänner, tvärtom - mitt ex är den snällaste och finaste man jag någonsin mött! Men vi har nog lite olika syn på sex från början och de sista åren var vi faktiskt mer syskon än älskare. Det innebär att det var ganska länge sedan jag hade ett aktivt sexliv och nu är det som att jag liksom tappat både vanan och självförtroendet. (Det blir ju inte heller bättre av att jag är 15 år äldre med allt det innebär. Faktiskt känner jag mig mest gammal, tjock och ful även om det inte nödvändigtvis är sant objektivt sett )
Jag märker att ganska många män uppfattar mig som attraktiv och jag antar att jag ändå ser rätt ok ut, åtminstone med kläder på, men jag blir liksom rädd och osäker och det är som att jag inte längre vet hur man tar sig över tröskeln.
Känns svårt att prata med mina vänner om det här, på något sätt skäms jag också även om jag inte vet för vad - det är ju inte precis konstigt att längta efter fysisk närhet!??Finns det någon som känner igen sig och har bra tips?