• Anonym (Förkyld)

Ägglossning + förkyld och feber

Jag äter letrozol och va hos gyn tidigare i veckan som sa att fre, lörd, sön är det som gäller om vi vill försöka denna månad.

Nu är min man förkyld och jag med. Speciellt jag, inte dunderförkyld men jag hostar och har 37,8 i temp just nu vilket är 1 grad högre än normalt för mig. 

Har läst att feber vid tidig graviditet kan öka risker. Vi har försökt få barn länge men nu blir jag orolig om vi vågar försöka denna gång eller inte. Så klart är det inte optimalt för än själv när man är lite sjuk men vi både längtar för mycket för att låta det hindra, utan det som isf skulle få oss avstå är om det finns risker för fostret att både är förkylda och tjejen har förhöjd kroppstemp/feber. 

Har en fråga kollega som blev ordentligt febrig m.m. under början av graviditeten vars barn föddes med grov hörselskada (om det berodde på förkylningen vet jag ej) ej!

• Svar på tråden Ägglossning + förkyld och feber
  • Anonym (Ring ring)

Ring 1177 och hör med en sjuksköterska.

• Anonym (J)

Jag har tre barn där alla gångerna det tagit sig så har jag varit förkyld. Jag vet inte om det är en slump, men jag läste nånstans att immunförsvaret redan jobbar mot förkylningen och att det faktiskt kan hjälpa kroppen att behålla graviditeten. 
    Jag har även varit dunderförkyld med hög feber de första veckorna in i graviditeten, har tempen stigit över 38,5 så har jag tagit en Alvedon. Alla mina tre ungar är friska :)

• Anonym (We)

Vi har haft extremt svårt att få barn så det blev IVF för vår del. Jag gjorde sammanlagt 6 insättningar, varav 3 tog sig (två missfall, ett levande barn). Varje gång det tog sig var jag sjuk. Sista försöket hade jag till och med corona (visste inte vid insättningen men dan därpå) och var supersjuk, den insättningen resulterade i vårt fullt friska barn. Blev dessutom förkyld igen i slutet av första trimestern. Läkaren sa att det ibland kan vara bra att immunförsvaret är upptaget med annat så att embryot inte stöts bort. Jag tror inte att det är någon fara och skulle ge det ett försök!

Svar på tråden Ägglossning + förkyld och feber