Leker bara över internet.
Hej, jag har en son på 10år som har en hel del kompisar i klassen där dom leker och umgås på skol tid. Men när väl skolan är slut så spelar dom tillsammans över nätet och genom telefonerna och det kan jag ju tycka är trevligt, i lagom tid. Men vi vill gärna att han gör lite annat också med sina kompisar så vi ber honom att skriva eller ringa till sina kompisar och fråga om de inte kan leka lite tillsammans eller gå till badhuset och bada lite, så det inte bara blir digitalt. Men aldrig någon som vill eller kan.
Tycker väldigt synd om honom.
Vi har precis flyttat in i en ny kommun och bott här i ett halvår och inte en gång har han varit iväg och lekt med någon och jag vet att han har massor av vänner och har inte problem med att få vänner. Men så fort han ställer frågan så börjar dom prata om annat eller inte svarar honom. De vill helt enkelt bara sitta och spela, inget annat.
Jag själv är född på 80-talet och jag är ju uppväxt under digitaliseringen och har även jag suttit och spelat mycket över nätet med polarna men vi lekte och träffades och gjorde saker ändå utanför det.
Men jag vet inte, jag kanske är stenålder i huvudet som tycker att det är väldigt ledsamt att barn inte vill leka med varandra om de inte får göra det över nätet.
Är där någon annan än jag som har det så här med sina barn att de har svårt att hitta någon att leka med utanför nätet fast än de har vänner?