• Anonym (Mamma)

Presenter till exets nya?

Exmakens "nya" (om man nu är ny efter snart två år) fyllde år samma dag barnen skulle dit. Nu är han sur över att jag inte påminde barnen om att fixa presenter till henne.

Är det verkligen så orimligt? Han säger att han påminde också, men eftersom barnen är så disträa och har lätt för att glömma av ville han att jag skulle se till att de gjorde det.

• Svar på tråden Presenter till exets nya?
  • Anonym (Lol)

Nej, inte din uppgift. De får han fixa om barnen inte kan fixa det själv. Jävla fåntratt. 

• Anonym (What)

Herregud. Nej barnen ska verkligen inte behöva fixa presenter till sin förälders nya partner. Det får han själv fixa och den nya är bara knäpp om hon förväntar sig presenter av barnen. 

Man kan påminna barnen när det gäller mamma, pappa och syskon. Allt annat är avlägset och endast om barnet vill. 

• Tecum

Nja, det hade varit lämpligt att barnen gjort något enkelt till henne, typ rita en teckning. Hon är trots allt en del av deras familj halva tiden. Men exet borde bett dig att påminna dem, det är inte din uppgift att styra upp en sån sak.

• Anonym (Mamma)
    Tecum skrev 2025-02-08 11:16:11 följande:

Nja, det hade varit lämpligt att barnen gjort något enkelt till henne, typ rita en teckning. Hon är trots allt en del av deras familj halva tiden. Men exet borde bett dig att påminna dem, det är inte din uppgift att styra upp en sån sak.

Han sa åt mig att påminna.
    Barnen ser henne inte som familj, hon är pappans flickvän, inget annat.
  • Fjäril kär

Nej men alltså det får han själv ta med barnen. Han kan ju ta med barnen så dom kan få köpa en blomma tex .Eller varför inte fixa det förra gången han hade barnen? 

Jag levde i en bonusfamilj i över 15 år och jag förväntade mig aldrig presenter från hans barn när jag fyllde år. Det kom nån gång ibland från något av barnen om det inföll med vår vecka men i övrigt var det inte viktigt.  Inte ens när vi fick gemensamma barn så blev det viktigt.  

• FuckGoggleAskMe

Jag skulle ha frågat barnen om de ville ge någon present.

Om de ville det skulle jag påminna och hjälpa dem, för barnens skull. Om de inte brydde sig skulle jag lämna det helt åt pappan. 

• Tecum
    Anonym (Mamma) skrev 2025-02-08 11:18:47 följande:
    Han sa åt mig att påminna.
    Barnen ser henne inte som familj, hon är pappans flickvän, inget annat.
    Men då borde du frågat barnen om de ville ge något. Nu låter det som att du medvetet lät bli, som en markering.
  • Anonym (Lol)
    Tecum skrev 2025-02-08 11:39:09 följande:
    Men då borde du frågat barnen om de ville ge något. Nu låter det som att du medvetet lät bli, som en markering.

Fast det är inte TS uppgift att vare sig att fråga eller påminna. 

Varför kan inte pappan fixa present själv eller påminna barnen? Hon är inte hana fru längre. 

• Anonym (Lol)
    Barnen skulle fixa presenter, alltså är de stora nog att ha mobil. Då kan han ju påminna dom lätt som en plätt. 
  • Anonym (Mamma)
    Japp, jag lät medvetet bli. Barnen visste att hon fyllde år, hade de själva bett mig om tips etc hade jag hjälpt dem, men jag tänker inte vara den som för det på tal.
Svar på tråden Presenter till exets nya?