• Anonym (Mamma)

Födelsedagspresent

Hej allihopa,
    mitt barn ska åka till sin kompis som ska fira födelsedag. När vi frågade vad din kompis tycker om, svarade hen att kompisen tycker om att spel fornight mycket och vill ge sin kompis (9 år) leksaks pistol som present.
     vad tycker ni föräldrar? skulle ni låta ert barn ge kompisen sånt present? Vad skulle ni ge istället som present? 

tacksam för tips. 

• Svar på tråden Födelsedagspresent
  • Anonym (Nej)

NEJ!!! Man ger inte "vapen" till andras barn. Ge "hen" ett spel istället. Alltså ett sånt man tar i. Som ligger på ett bord. Irl.

• Spucks

Nej, jag skulle aldrig ge ett leksaksvapen till present och skulle inte heller uppskatta det om någon gav det till mitt barn. Om mitt barn inte kom på något annat, skulle jag fråga barnets föräldrar eller köpa en bok.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Nej) skrev 2025-02-08 09:13:53 följande:

NEJ!!! Man ger inte "vapen" till andras barn. Ge "hen" ett spel istället. Alltså ett sånt man tar i. Som ligger på ett bord. Irl.

Tack for tipsen :)
  • Anonym (Mamma)
    Spucks skrev 2025-02-08 09:16:11 följande:

Nej, jag skulle aldrig ge ett leksaksvapen till present och skulle inte heller uppskatta det om någon gav det till mitt barn. Om mitt barn inte kom på något annat, skulle jag fråga barnets föräldrar eller köpa en bok.

Tack för rådet :), att köpa en bok är bra alternativ.
Svar på tråden Födelsedagspresent