• Anonym (Trevlig)

Chatt GPT vid autism

Jag måste bara säga att jag älskar chatt GPT. 

I skrift kan jag som har autism bli väldigt direkt. Jag skriver precis det jag efterfrågar, inga artighetsfraser och liknande. Jag kan därför skriva ett utkast till ett mejl, fråga Chatt GPT om råd att ändra texten. Då blir det en helt annan ton, något jag vanligtvis är helt oförmögen till att göra.

Jag kan även bolla sociala problem med GPT och få massa stöd och hjälp och råd för tänkbara strategier. 

Är detta framtiden? Ett sånt fantastiskt hjälpmedel. 

• Svar på tråden Chatt GPT vid autism
  • Anonym (Emma)

Ja, jättebra. Min man använder det som hjälp när han behöver göra trista sammanfattningar på jobbet. Kan tänka mig att den är väldigt användbar då för personer som har ännu mer svårigheter att omskriva saker.

Intressant med tips om sociala problem. Jag får nog börja prova den jag med Glad

• Tremere

Tycker att det låter jättesmart att använda Chat GPT till just sådana saker.
    Det är väll det som den är extra bra på.
    Själv använder jag det mycket för att skriva om mail till kunder.
    Jag behöver ofta ge negativa besked till kunder och då är det smidigt att skriva enbart fakta och sedan be GPT att fixa så det blir mer ödmjukt och trevligare.

Också ett fantastiskt verktyg för att summera långa krångliga texter till något kortare och lättare att ta till sig.

Jobba smartare, inte hårdare!

Svar på tråden Chatt GPT vid autism