• Anonym (Linda)

Om du fick ändra ett beslut

Ja, om du fick chansen att ändra ett beslut du tagit i livet, vilket skulle det vara?

För min del hade det varit beslutet att skaffa barn med en man som hade barn från ett tidigare förhållande. Det är något jag ångrat många gånger.

• Svar på tråden Om du fick ändra ett beslut
  • Anonym (Hm)

Inget jag kommer på så här på rak arm.

• Anonym (Barn)

Jag hade inte skaffat barn alls om jag kunde välja om med det jag vet nu.

Har ett vuxet barn med psykisk ohälsa sedan tonåren. Snart 10 år har hen mått dåligt nu. Den smärtan man känner som förälder för sitt barn är svår att uthärda. Och då får man beakta att det såklart är ännu värre för mitt älskade barn. Hen förtjänar ett lyckligt liv men får bara olycka hela tiden. 

• pandarinen

Jag hade valt att skaffa barn tidigare, så att jag hade haft chansen att få fler barn. 

• Anonym (Marina)

Då hade det varit att inte stanna för länge med fel killar. Eller ens bli seriösa med dem från början. År av ens liv kan aldrig slösas mer än att dela dem med fel person.

• Just Precis

Jag ångrar ingenting. Kanske nåt jobbrelaterat jag skött dåligt men jag kunde inte bättre då. Klart jag har gjort massa dumma grejer men har ju lärt mig saker av dem som jag inte lärt mig annars, och eftersom att jag är ganska nöjd med har jag är idag vill jag inte riskera att gå tillbaka och skapa ett sliding doors-ögonblick, hehe. 

• Anonym (Kanske)

Jag kanske ångrar att jag lät hjärnan och inte hjärtat bestämma när jag en gång stod inför ett svårt val. 

Vissa dagar ångrar jag mitt yrkesval. 

• Anonym

Skulle inte ha gift mig
    Var naiv och blåögd

• Anonym (Lämnat)

Skulle ha lämnat exet redan första gången han sa att det var slut efter att vi bråkat. Nej, jag hade inte haft mina underbara ungar då, men jag hade sluppit 22 år av destruktiv relation. 

Men, jag försöker leva livet utan ånger. Hade jag inte levt med honom hade jag inte haft mina barn. 

• Anonym (Man)

Jag ångrar att jag blev tillsammans med min exfru. Vi skilde oss efter 28 år. När jag ser tillbaka på den tiden kan jag inte se många glada stunder. I efterhand är jag tacksam för hennes otrohet. Det var den som ledde till skilsmässa. Men då var det jobbigt som fan. Hon gjorde även andra totalt oförlåtliga grejer efter skilsmässan. Kommer aldrig förlåta henne. Aldrig någonsin!
    Idag lever jag ett helt annat liv i en annan stad med en fin och normal kvinna. 

• Anonym (Göran.)

Oj, det är många saker. Men om man kan ångra saker vet man inte vart man hade varit idag. Hur hade livet då blivit.

för min del gäller det mest arbeten jag har slutat på. 

Vet inte varför jag bytte arbeten så ofta som jag har gjort.  

gjorde det oftare som yngre.

låter hemskt men jag ångrar att jag skaffade barn med mitt ex.  Allt blev fel.  

idag känner jag mig utanför och gjorde det nästan alltid i det förhållandet?

det har gått ca 25 år sedan separationen.  

känner några kollegor som inte har barn eller har en relation och de lever ett tomt liv. 

har en relation sedan 19 år.  Det går upp och det går ner?

vi är särbos och trivs bäst med det?

vad är egentligen ett lyckligt förhållande?

numera finns inte så mycket spännande i livet. 

söker heller inte spänning.  

• Anonym (hemma)

Jag ångrar att jag inte gjorde något mycket kraftfullare/mer radikalt för attt göra någon uppmärksam på mina hemförhållanden när jag var barn. Försöka prata/berätta hjälpte inte, jag borde ha försökt ta livet av mig som nioåring eller något. Då kanske någon hade reagerat.

• Anonym (Uv)

Skulle valt en annan utbildning som ung.

• Anonym (M)

Att skaffa barn med mannen som har förstört mitt liv fast det är dubbelt för jag ångrar absolut inte mitt barn, bara mannen. Jag hade inte kunnat föreställa mig vilket helvete som väntade. 

• Anonym (C)

Inte varit så jävla konflikträdd och sopat saker under mattan för att skydda andra 

Svar på tråden Om du fick ändra ett beslut