• Anonym (Carro)

Hur/när ska man kunna ligga?

Jag och min man har fått vårt första barn efter många år tillsammans, vi var ofta intima och väldigt närgånga/tafsiga med varann innan barn. Sedan barnet kom så..händer inget. Vi vill ha sex, båda två. Och båda saknar vår intimitet. Men hur fan ska man göra? När ska man hinna, hur ska man göra? Barnet är ju ofta vaket, samt sover med oss i sängen.. när och hur ska vi kunna ha sex??

Undrar nu ni som har småbarn..hur gör ni??? Tips tack...

• Svar på tråden Hur/när ska man kunna ligga?
  • Anonym (Mamma till 3)

När barnet somnat/sover middag.

• Studentpappa

Med ett spädbarn är det väl knappast ett problem, vänta tills dom är tonåringar och är vakna senare än er.. 

Det är väl bara att göka när ungen sover vilket lär vara typ 12h om dagen Cool

Ride it like you stole it
  • Anonym (någon)
    Studentpappa skrev 2025-02-06 21:29:41 följande:

Med ett spädbarn är det väl knappast ett problem, vänta tills dom är tonåringar och är vakna senare än er.. 

Håller helt med här! Någon tonåring är alltid vaken... 

Bebisar sover mycket och fattar ändå inte vad som pågår om de skulle vakna och märka nåt. 
  • Anonym (någon)
    Anonym (Carro) skrev 2025-02-05 19:22:28 följande:
    Hur/när ska man kunna ligga?

Jag och min man har fått vårt första barn efter många år tillsammans, vi var ofta intima och väldigt närgånga/tafsiga med varann innan barn. Sedan barnet kom så..händer inget. Vi vill ha sex, båda två. Och båda saknar vår intimitet. Men hur fan ska man göra? När ska man hinna, hur ska man göra? Barnet är ju ofta vaket, samt sover med oss i sängen.. när och hur ska vi kunna ha sex??

Undrar nu ni som har småbarn..hur gör ni??? Tips tack...

Ni kan ju prova att lämna sängen när bebisen sover, finns kanske nån annan plats som passar er? Duschen, soffan?

Och det där andra kan ni ju göra ändå, bebisen störs ju inte av er intimitet.
  • Anonym (C)

För mig tog det nästan ett år efter förlossningen innan jag ville ha sex igen. Är så tacksam att min man aldrig tjatade trots att jag visste hur mycket han ville.

• Anonym (någon)
    Anonym (C) skrev 2025-02-07 13:30:19 följande:

För mig tog det nästan ett år efter förlossningen innan jag ville ha sex igen. Är så tacksam att min man aldrig tjatade trots att jag visste hur mycket han ville.

Hur relevant är det här svaret? TS skriver tydligt att båda vill ha sex. Inget tjat från någon. Bara en undran hur man gör med bebisen.  
  • Anonym (M)
    Anonym (C) skrev 2025-02-07 13:30:19 följande:

Off topic. Läs TS. 
  • Anonym (C)
    Anonym (någon) skrev 2025-02-07 13:44:56 följande:
    Hur relevant är det här svaret? TS skriver tydligt att båda vill ha sex. Inget tjat från någon. Bara en undran hur man gör med bebisen.  
    Varför så snorkig? Ville bara ge min egen historia.
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2025-02-07 14:00:00 följande:
    Off topic. Läs TS. 
    Nej OT är när man pratar om nåt helt annat. Det här väl ändå till. Sen kanske de inte är svaret hon vill ha. Men det är ett forum, man kan inte styra / kontrollera vad folk skriver. Folk har väl all att att skriva något. 
  • Anonym (J)
    Anonym (C) skrev 2025-02-07 14:02:23 följande:
    Skit i dom 
  • Anonym (någon)
    Anonym (C) skrev 2025-02-07 14:02:23 följande:
    Varför ville du ge din egen historia? Vad har den för relevans för TS inlägg?
  • Anonym (Sarah)

Som ovan sa, 
    hitta andra platser än sängen när bebis sover 

soffa, toaletten, köket -va kreativ!

och! Bebis fattar ingenting om nu är i samma rum!
    om tex spjälsängen kan vara en sovplats för bebis ibland?

det är svårt! Men det går

• Anonym (?)
    Studentpappa skrev 2025-02-06 21:29:41 följande:

Då byter man till ett morgonskjut istället för att ha sex vid läggdags.
    Jag är tydligen rätt högljudd när det är dags vilket gjort att min kvinna inte vill/ inte kan slappna av när sonen är vaken. Dock spelar han spel, har hörlurar på sig och man kan avfyra en haubits utan att han märker det.
    Dock hörde han mitt gå-bröl för ett antal år sedan och ropade
    - Pappa, vad är det?
    Körde en vit lögn om att jag blev masserad på ryggen och hon hade hittat "the sweet spot", hahaha
    Sedan dess har hon varit jävligt försiktig........
  • Anonym (Mamma till 3)
    Anonym (?) skrev 2025-02-25 21:45:23 följande:
    Då byter man till ett morgonskjut istället för att ha sex vid läggdags.
    Jag är tydligen rätt högljudd när det är dags vilket gjort att min kvinna inte vill/ inte kan slappna av när sonen är vaken. Dock spelar han spel, har hörlurar på sig och man kan avfyra en haubits utan att han märker det.
    Dock hörde han mitt gå-bröl för ett antal år sedan och ropade
    - Pappa, vad är det?
    Körde en vit lögn om att jag blev masserad på ryggen och hon hade hittat "the sweet spot", hahaha
    Sedan dess har hon varit jävligt försiktig........
    Har man barn brukar nog de flesta träna upp sig på att ha tyst sex.
    Hade min man brölat som du beskriver så hade jag inte haft sex med barn i hemmet.

Bolibompasex , snabbis i köket, toan,om barnet är vaket men sysselsatt annars smygsex under täcket med sovande barn /väldigt små barn.
Svar på tråden Hur/när ska man kunna ligga?