• Anonym (magsjuk)

Jag tror min fru försöker förgifta mig

Min fru tror hon är bra på att laga mat. Det började med vanliga saker som en exotisk pasta eller en kryddig köttbulle som jag inte hade några problem med. Under denna vecka har hon lagat kyckling till middag 2 gånger och den har vart rå båda gångerna och när jag påpekar det så är det hennes speciella "touch".
    Det var en av hennes vänner som fick henne att laga mad, så hon frågar ofta kompisen om tipps och denna kompis gillar av någon anledning inte mig.
    Det värsta var kålsoppan som jag tror hon lagt råttgift i efter jag hittade en öppnad förpackning. jag vet inte hur jag ska gå till väga, är det vännen som är rent ond och lurar min fru eller är min fru med på det?

• Svar på tråden Jag tror min fru försöker förgifta mig
  • Anonym (Jo)

Du behöver söka hjälp för dina paranoida tankar. Och din fru behöver lära sig hur man lagar mat, rå kyckling kan man inte äta.

• Anonym (.)

Låter bara som att hon inte kan laga mat, inte att hon medvetet vill förgifta dig.
    Ni får väl se till att hon bara lagar sådant som inte är farligt att äta fellagat då... och så får hon, om hon fortfarande vill laga mat, se till att följa recept så att hon gör det rätt.

Varför skulle hon vilja förgifta dig? haha..

• Anonym

Har du tecknat en hög livförsäkring eller vad är grejen?

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Jo) skrev 2025-02-05 09:08:34 följande:

Du behöver söka hjälp för dina paranoida tankar. Och din fru behöver lära sig hur man lagar mat, rå kyckling kan man inte äta.

Det går alldeles utmärkt att äta rå kyckling, och en himla massa annat folk anser vara farligt, fast då kanske bara en gång. SkrattandeDrömmer
Svar på tråden Jag tror min fru försöker förgifta mig