• Anonym (Katekesen)

Kanye West + fru nakenchock

Betraktar du Kanye wests fru nakenklänning som en modern högerkonservatistisk idé? Kanye tillhör väl extremhögern. Eller är den woke då idén är att alla ska kunna få se ut som de vill och har rätt att vara klädd hur de vill? 

Vad tycker du?

• Svar på tråden Kanye West + fru nakenchock
  • Anonym (Henna)

Den är väl mer woke i så fall. Men jag tycker inte att andra människor ska bli påtvingade någons nakenhet. Jag skulle tex inte vilja se gamla nakna gubbar. 

• Anonym (4545)

Tror det handlar om nån typ av maktspel från Yes sida!

• Anonym (Katekesen)
    Anonym (4545) skrev 2025-02-04 15:37:50 följande:

Tror det handlar om nån typ av maktspel från Yes sida!

Man skulle kunna applicera idén i det högerkonservativa spektrumet med förklaringsmodellen att hon är då hans egendom och objektifierad.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-04 15:18:30 följande:
    Kanye West + fru nakenchock

Betraktar du Kanye wests fru nakenklänning som en modern högerkonservatistisk idé? Kanye tillhör väl extremhögern. Eller är den woke då idén är att alla ska kunna få se ut som de vill och har rätt att vara klädd hur de vill? 

Vad tycker du?

Kanye är knappast höger på det sättet att han tror på traditionellt kristna konservativa värderingar utan snarare bara att han är extremt kapitalistisk. Det som tjänar honom är bra och det som inte tjänar honom är dåligt, resonerar han nog. Att visa upp sin fru halvnaken innebär publicitet för honom och det är han bara glad för.

Om man skulle sätta honom på den politiska kompassen skulle han snarare falla in under höger-libertarian än höger-auktoritär.
  • Anonym (Katekesen)
    Anonym (Juni) skrev 2025-02-04 15:49:10 följande:
    Kanye är knappast höger på det sättet att han tror på traditionellt kristna konservativa värderingar utan snarare bara att han är extremt kapitalistisk. Det som tjänar honom är bra och det som inte tjänar honom är dåligt, resonerar han nog. Att visa upp sin fru halvnaken innebär publicitet för honom och det är han bara glad för.

Om man skulle sätta honom på den politiska kompassen skulle han snarare falla in under höger-libertarian än höger-auktoritär.
    Skulle nog påstå att han är högerkonservativ. Han ville ju att de som arbetade med hans album till exempel inte skulle ha utomäktenskapligt sex. Dottern fick inte sminka sig mm mm.

Var placerar du nakenchocken? Har han gjort en tvärvändning och blivit woke? Eller är budskapet "her body  my choice"?
  • Anonym (A)
    Anonym (Juni) skrev 2025-02-04 15:49:10 följande:

Nja, enligt en artikel i Aftonbladet så lär han förlorat många miljoner på detta. 

Kanye West, 47, hade skrivit på för två konserter i Tokyo, Japan i maj och väntades tjäna 20 miljoner dollar.

Men efter att den amerikanska rapparens fru Bianca Censori, 30, dök upp i en genomskinlig klänning och nästan var helt naken under Grammygalan väljer investerare nu att dra sig ur, skriver Daily mail.

? Kanye förstör varenda möjlighet som kommer i hans väg. Kuppen var otroligt obehaglig och har mottagits med fasa i Japan, säger en källa till sajten.

• Anonym (Juni)
    Anonym (Katekesen) skrev 2025-02-04 16:14:32 följande:
    Skulle nog påstå att han är högerkonservativ. Han ville ju att de som arbetade med hans album till exempel inte skulle ha utomäktenskapligt sex. Dottern fick inte sminka sig mm mm.

Var placerar du nakenchocken? Har han gjort en tvärvändning och blivit woke? Eller är budskapet "her body  my choice"?
    Okej, dessa värderingar faller i viss linje med konservatism, men jag kan inte se att han står för speciellt traditionella värderingar på andra sätt. Han har haft halvnakna kvinnor som poserat provokativt i många videos och han hade inget emot att Kim vek ut sig.

Jag tror knappast att hans intention är att vara woke och det var det inte heller när han var gift med Kim. Han gillar att ha ett kyttersmycke att visa upp, helt enkelt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Juni) skrev 2025-02-04 16:57:32 följande:
    Okej, dessa värderingar faller i viss linje med konservatism, men jag kan inte se att han står för speciellt traditionella värderingar på andra sätt. Han har haft halvnakna kvinnor som poserat provokativt i många videos och han hade inget emot att Kim vek ut sig.

Jag tror knappast att hans intention är att vara woke och det var det inte heller när han var gift med Kim. Han gillar att ha ett kyttersmycke att visa upp, helt enkelt.
    Fast vissa tycker det är skillnad på vad andra gör och vad de själva gör. Som Trump. Man vill att andra ska leva efter deras regler, men reglerna gäller inte de själva. Många konservativa attraheras också av hårda regler för invandrare, kriminella osv, men när det gäller familj och samliv, då är det inte så konservativt. De vill ju inte leva troget med samma kvinna livet ut. 
  • Anonym (Katekesen)
    Anonym (Juni) skrev 2025-02-04 16:57:32 följande:

Han rappar väl om att män ska se efter sina döttrar osv osv. Det är en hel del han gör som är ganska konservativt.

Var placerar du då nakenchocken? Ska jag tolka den med konservativa glasögon så antar jag att budskapet är att hon är hans egendom. Typ pryl.
  • Anonym (w)

Jag tycker det var pinsamt att se. 

Svar på tråden Kanye West + fru nakenchock