• Anonym (Anonym)

Varför

Ja jag är kanske lättlurad, men jag vill ha svar ändå. För jag blir galen på detta. 
    Jag började prata med en kille på instagram från bahrain. Och han fick mej att känna mej så sedd om fin. Antagligen det som var meningen? Men jag ville tro att det är så. Efter bara en månad så ville han komma hit till Sverige och han var väldigt noga med att vi ska gifta oss. Och vi skulle ha ett jätte bra liv ihop. Efter ett tag så berättade jag att jag inte jobbar längre eftersom jag har endel ångest. Efter det så hörde han av sej mycket mindre. Från att ha varit varje dag till en gång i veckan. När jag väl frågade i söndags varför jag hör så lite ifrån honom och om han fortfarande vill komma hit, så var det för att han arbetar så mycket, så han har inte så mycket tid. Men tiden fanns ju innan. han skulle fråga sin chef om ledighet. Han fick inte ledigt för han får inte lämna landet förens han är klar med sitt kontrakt. Då skulle vi försöka igen efter ett år sa han. Jag kommer fortfarande prata med dej sa han också. Senare på kvällen då var det helt plötsligt inte ett år, då ändrar han sej till två år. Och han tycker det är för mycket. Han tar även bort på Instagram så att jag inte kan se hans händelser mer. Jag börjar fråga varför han gör så och om han fortfarande vill prata med mej. Men då blockerar han mej. 
    Slutade han gilla mej på grund av att jag sa att jag har ångest? Hade ni tyckt att någon var ointressant om personen sa det? Och varför var jag inte viktigt att ha kvar i livet nu och fortsätta att prata med om han nu var så villig att gifta sej med mej. Varför ljuger han bara. Varför sitter man och pratar med en tjej flera gånger om dagen och sen så blockerar han mej? Jag är super ledsen och går bara och tänker på att jag förstört kanske ett jätte bra förhållande på grund av att jag aldrig kan va tyst. Jag skulle inte sagt nåt om ångest och inte pressat han på svar heller... eller är jag bara dum och lättlurad. Svara ärligt vad ni tycker och hade ni själva kunna gifta er med någon ni inte träffat i verkligheten? Eller är det bara jag som tror att det kan bli nåt av sånt 
  • Svar på tråden Varför
  • Anonym (Hmmm)

Ett ärligt svar från mig nu; du Ska inte ångra att du varit ärlig med din ångest. Bättre att få sånt sagt så att han vet. Jag tycker inte han låter som någon bra kille för dig, och jag är 97% säker på att han skriver med andra. Om han blockat dig är det ett tydligt tecken på att han inte är intresserad tyvärr. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-02-04 12:52:51 följande:

Ett ärligt svar från mig nu; du Ska inte ångra att du varit ärlig med din ångest. Bättre att få sånt sagt så att han vet. Jag tycker inte han låter som någon bra kille för dig, och jag är 97% säker på att han skriver med andra. Om han blockat dig är det ett tydligt tecken på att han inte är intresserad tyvärr. 

Jag är bara så ledsen att jag förstörde något på grund av det. Kunde han tänka sej att gifta sej så kände jag att jag ville kunna berätta om det. Men jag ångrar det så himla mycket. För jag känner mej redan så värdelös på grund av just min ångest. Som att det är något fel att ha det. Att man är en sämre person som ingen kan gilla. 
    Tack för ditt svar. Jag tänker också att han pratar med andra eftersom han började dölja så jag inte kunde se händelser och allt bara slutade så tvärt. Kanske hittade någon bättre 😿 utan ångest 
  • Man i norr

Han kanske inte var den han utgav sig för..
    Allt på internet är INTE sant!

Högst troligt hade han snart fått tillfälliga ekonomiska problem och behövt ett tillfälligt lån av dig.🤡

• Fjäril kär

Du var inte intressant längre för att det inte fanns möjlighet för honom att utnyttja dig för tex att betala pengar till honom. 
    Du ska ha en jäkla tur att att du inte hann bli lurad på massa pengar. 
    Detta är ingenting annat än klassisk romans-bedrägeri.. jag hoppas du har läst om Tindersvindlaren? Du hade garanterat blivit ännu en sådan lurad tjej. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-04 13:00:54 följande:
    Jag är bara så ledsen att jag förstörde något på grund av det. Kunde han tänka sej att gifta sej så kände jag att jag ville kunna berätta om det. Men jag ångrar det så himla mycket. För jag känner mej redan så värdelös på grund av just min ångest. Som att det är något fel att ha det. Att man är en sämre person som ingen kan gilla. 
    Tack för ditt svar. Jag tänker också att han pratar med andra eftersom han började dölja så jag inte kunde se händelser och allt bara slutade så tvärt. Kanske hittade någon bättre 😿 utan ångest 

Tycker itne du ska tänka att du förlorat den finaste och enda mannen i världen, helt ärligt tror jag det var lika bra, känns som han bara ville komma till Europa och hoppas på att hitta en svensk tjej med pengar. 

Inget fel att ha ångest, jag har själv en del ångest och kan få panikångest attacker när jag minst anar det, gäller att ha en person vid din sida som kan hjälpa dig då. 

du kommer hitta någon annan, bättre 

lycka till❤️

• Anonym (Hmmm)
    Fjäril kär skrev 2025-02-04 13:05:46 följande:

Du var inte intressant längre för att det inte fanns möjlighet för honom att utnyttja dig för tex att betala pengar till honom. 
    Detta är ingenting annat än klassisk romans-bedrägeri.. jag hoppas du har läst om Tindersvindlaren? Du hade garanterat blivit ännu en sådan lurad tjej. 

Precis så, tänkte exakt samma!
  • Lynx123

Men snälla du...du förstår väl att han bara ville utnyttja dig för medborgarskap och pengar? Har du inte följt alla fall med just sådana situationer?

• Anonym (Luras)

Låter tyvärr någon som bara vill lura dig. Dels för pengar och dels för ett uppehållstillstånd. Var glad att du kom undan både billigt och enkelt. 

Finns många sådana historier om män (och kvinnor) som lurat personer som trott att det var kärlek på riktigt. Tyvärr. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-02-04 13:05:57 följande:

Tycker itne du ska tänka att du förlorat den finaste och enda mannen i världen, helt ärligt tror jag det var lika bra, känns som han bara ville komma till Europa och hoppas på att hitta en svensk tjej med pengar. 

Inget fel att ha ångest, jag har själv en del ångest och kan få panikångest attacker när jag minst anar det, gäller att ha en person vid din sida som kan hjälpa dig då. 

du kommer hitta någon annan, bättre 

lycka till❤️

😿❤️
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-02-04 13:05:46 följande:

Jag har hört om det och hade aldrig tänkt skicka pengar om han hade bett om det. Jag var väll bara dum i huvudet och trodde att han gillade mej. Men när jag sa att jag slutat jobba så såg jag hur besviken han blev. Men det är ändå jag som lägger skulden på mej själv att man kan ju inte gilla någon utan jobb 
Svar på tråden Varför