• Leonit

Nagel salong

Hur får man kunder, har börjat hyra in mig i ett rum, men får inga kunder och de ger mig ångest

• Svar på tråden Nagel salong
  • Anonym (R)

Vadå rum? Är det en låst källare som försvaret ägt? Då kan du nog ge upp. Är det mitt i ett köpcenter? Sätt ut skyltar och annonsera i lokala reklamblad.

• mammaåten

Reklam.
    Gör annons i sociala medier. Sätt upp information i butiken. 

Vet ingen om att du finns är det ingen som kommer att komma heller. 

• Leonit
    Anonym (R) skrev 2025-02-04 10:05:33 följande:

Vadå rum? Är det en låst källare som försvaret ägt? Då kan du nog ge upp. Är det mitt i ett köpcenter? Sätt ut skyltar och annonsera i lokala reklamblad.

Menade i en salong
  • Dexter dot com

Annonsera och sätt ett lågt öppningspris och hoppas att kunderna är nöjda och berättar för andra hur bra du är.

• Meddelande borttaget
  • Leonit
    Anonym (M) skrev 2025-02-04 10:16:32 följande:
    Men om du inte har kunder, hur kan de ge dig ångest?
    För jag hyr in mig på salong och vill att de ska gå bra för mig
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Leonit
    Lynx123 skrev 2025-02-04 10:35:37 följande:

Vad gör du för marknadsföring?

Instagram, TikTok, beställt visit kort. Erbjudanden
  • Lynx123
    Leonit skrev 2025-02-04 12:01:10 följande:
    Har du gått i en kurs i att driva företag? Har du enskild firma? Det finns bra kurser i marknadsföring också. Också viktigt med många egna bilder på olika jobb du gjort och vad du har att erbjuda.
  • OlgaElvira
    Leonit skrev 2025-02-04 12:01:10 följande:
    Välj istället att marknadsföra dig lokalt. Instagram och TikTok är för breda. Du behöver visa att du finns där dina möjliga kunder bor. Det finns kans ett lokalt annonsblad du kan annonsera i. Sätta upp lappar i de lokala matbutikerna, lägg lappar i postlådor.
  • Anonym (Molly)

Nu vet inte jag om det är svårt eller dyrt, men själv brukade jag (när jag bodde i Sverige) kolla på bokadirekt eller sistaminutentider så kanske kolla om det går att annonsera där och lägga ut tider där? Jag letade då ofta efter erbjudanden och var i stort sett alltid sent ute, därför supersmidigt att hitta någon med lediga tider. Om du har bra priser/rabatt för förstagångskunder, är flexibel, gör ett bra jobb och är trevlig så kan du säkert få in återkommande kunder på det sättet. Lycka till! 

• Anonym (sär skrivning)

Börja med att skriva "Nagelsalong" istället för "Nagel salong", särskrivning ger ett oproffsigt intryck.

• Leonit
    Noname00 skrev 2025-02-04 17:21:14 följande:

Var ligger salongen.

Malmö
Svar på tråden Nagel salong