• Anonym (Drömmaren)

Intensiva och verkliga drömmar

Jag undrar om det är någon som vet om det är ovanligt och/eller innebär något särskilt att drömma väldigt intensiva och verkliga drömmar (fullständigt urspårade och overkliga men de känns otroligt verkliga om ni förstår) ganska ofta? Har pratat med min man om detta och han verkar drömma väldigt sällan och när han väl drömmer är det ganska verklighetstroget och om typ hans jobb.. så vet inte om detta är ovanligt? Och har någon innebörd? 

Jag drömmer nästan aldrig om samma sak/något liknande två gånger så vet inte om det är aktuellt att tyda drömmarna. Känns bara som att min fantasi är vild om natten? 

Exempelvis i natt drömde jag följande:
    Jag och mannen adopterade en pojke som var några år. Mina föräldrar hjälpte till att anordna det (utan vår vetskap) och jag blev glad först men sen fick jag reda på att det inte är hundra att man får behålla honom om hans verkliga föräldrar skärper sig. Tidsgränsen för det var 5 år så jag ville fortsatt försöka bli gravid med förhoppningsvis ?vår egna? pojke. Här någonstans såg jag plötsligt att det var en massa ljus och liv precis utanför fönstret. Tittade ut och såg att de filmade spiderman precis utanför och nedanför fönstret. Föräldrarna förklarade att de filmar vid deras hus ibland då det är så unikt och fin miljö där (uppe på en klipphöjd och utsikt över havet med solnedgång, det var föräldrarnas hus i drömmen men inte deras verkliga hus irl). Jag gick ut för att kolla in det och såg på vägen dit en lucka från huset från vilken det hängde avföring och äckligt klet. Föräldrarna sa att allt från toaletterna gick dit och då sa jag till dem att de borde ha rengjort det innan filmföretaget kom hit och var lite irriterad över hur man kan låta det vara så. Väl ute började jag umgås/hänga med studenter som pluggade film och praktiserade där. De var trevliga och underhållande. Sen skulle vi alla gå in men då gick vi in i någon allmän byggnad, inte föräldrarna hus men på samma plats där det stått. Där var det en man som försökte få folk att engagera sig politiskt i något. Alla gick förbi honom men jag stannade och lyssnade och var trevlig mot honom. Jag följde därefter med honom för att titta på en informationsfilm om det han pratade om och väl där började han försöka med grejer. Ju mer jag sa att jag inte ville och försökte ta mig därifrån desto mer försökte han. Till slut försökte han våldta mig och det fanns folk runtom men det var ingen som kom och hjälpte när jag skrek efter hjälp. 

Försökte hålla det kort men ändå förklara på ett sätt så ni förstår hur detaljerade dessa drömmarna faktiskt är och hur verkliga de känns. Fast totalt sjuka och konstiga scenarion. På efterhand blir det alltid att jag har en massa känslor och tankeställare från drömmarna att fundera över. Exempelvis nu vaknade jag med en stark känsla av att män fan är väldigt obehagliga generellt då man aldrig vet vad de är kapabla till och då de är starkare och har närmare till våld än kvinnor. Att jag är väldigt glad över att jag inte behöver dejta mer och riskera sånt här på samma sätt.  Även fast jag aldrig tänkt så mycket på sånt här innan. Hade även tankar kring att - jo jag vill trots allt ha ett andra barn väldigt mycket. 

Är detta normalt? Detta sker några nätter i veckan men helt olika drömmar varje gång då. Drömmer ni också så här intensivt och verkligt (men helt overkligt) om nätterna? 

Svar på tråden Intensiva och verkliga drömmar