• Anonym (.)

Gravid vecka 10, inga symptom

Hej!
    Jag går idag in i vecka 10 (9+0) och börjar bli lite smått orolig varför jag inte har några tydliga symptom. 

Jag började må ganska illa speciellt på morgonen i vecka 7, men det va som värst i ca 1,5 vecka och sen har det med tiden minskat. Mår fortfarande illa ibland då och då under dagen men inte alls som jag gjorde i vecka 7-8. 

Har absolut inga känningar i brösten, inte yr, kissar inte oftare än vanligt. 

Jag var på tidigt VUL i vecka 7+0 och då såg vi hjärtat slå. Men oron är såklart där endå och det ända jag kan tänka på är att jag hoppas allt går bra. Har kub inbokat i slutet av februari men det känns som en evighet tills det. 

Borde jag vara orolig eller är jag kanske bara bortskämt och mår ovanligt bra?

• Svar på tråden Gravid vecka 10, inga symptom
  • Anonym (I)

Jag är v12d5 och har inte heller några symtom. Igår gjord jag KUB och allt var ok. 

Vecka 5-7 hade jag bara ont i bröstet och var väldig trött.

• Anonym (.)

Ingen mer som har erfarenhet av det?

• Anonym (Piggelin)

Detta är min fjärde graviditet. Jag har aldrig haft symtom mer än att jag varit extra trött första trimestern :). Aldrig mått illa, inga ömma bröst, ingen molvärk, inte märkt av nånting egentligen förrän magen börjat växa och bebisen börjat sparka. Många vänner och mina systrar har inte heller haft en massa symtom, det är vanligt men man hör bara om alla som mår illa och kräks och har onda bröst osv 😅

• Anonym (Piggelin)

Gjort ultraljud och NIPT i v 13, allt normalt och är nu i v 15 och har börjat känna första sprattlet. Lita på kroppen, man kan ändå inte göra något annat 😄

• Anonym (I)
    Anonym (Piggelin) skrev 2025-02-05 10:36:12 följande:

Detta är min fjärde graviditet. Jag har aldrig haft symtom mer än att jag varit extra trött första trimestern :). Aldrig mått illa, inga ömma bröst, ingen molvärk, inte märkt av nånting egentligen förrän magen börjat växa och bebisen börjat sparka. Många vänner och mina systrar har inte heller haft en massa symtom, det är vanligt men man hör bara om alla som mår illa och kräks och har onda bröst osv 😅

Har du fått pojkar, tjejer eller blandat? 

Svar på tråden Gravid vecka 10, inga symptom