• Anonym (Bekräftelse)

Vad tycker ni om denna situation? Är han knäpp eller är jag?

Har varit ihop med min kille i 2,5 år. Vi bor inte ihop men träffas varannan vecka och ibland på helgen när vi har barnen. det har varit lite struligt I relationen, vi har gjort slut två gånger av olika orsaker. Jag har ett stort bekräftelsebehov och ofta får jag mycket bekräftelse från honom, han är fysisk och berättar att han älskar mig. Ibland har han dock dagar där han inte ger mig nåt alls. Idag var en sån dag, och det var sista dagen vi ses denna sväng. Jag mår väldigt dåligt när han är trött och inte bekräftar mig. innan vi skulle sova kände jag paniken komma då jag insåg att det inte skulle bli nåt sex heller. Han märkte det var något och frågade. Då valde jag att berätta om mitt bektäftelsebehov. Det var stort för mig att framföra hur jag känner, men direkt vände han det till att det var något vi måste få bort, medan jag tycker man behöver möta varandra. Han blev irriterad på mig när jag sa att han kan väl försöka när han vet att det är viktigt för mig. sen ville han klippa diskussionen för han var trött. Jag blev paff då det var en stor grej för mig och jag undrade varför han ens frågade om vad det var. Iaf sa jag tillslut att vi kan prata om det en annan gång, han sa godnatt och äöskar dig, jag sa samma. Sen frågade jag om han inte vill hålla om mig, som vi alltid gör och gjort varenda kväll. Han sa då nej för han är irriterad. Jag började gråta tyst och han undrar vad det är? Blev helt paff och skrek att jag är en människa som bara vill bli älskad. Kan inte fatta att han inte ville krama mig?? så här ligger jag i kylan medan han sover. Känns som psykisk misshandel, som härskartekniker eller liknande. Det enda jag vill är att bli älskad och älska honom. 
  • Svar på tråden Vad tycker ni om denna situation? Är han knäpp eller är jag?
  • Anonym (O)
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2025-02-03 23:26:56 följande:
    Vad tycker ni om denna situation? Är han knäpp eller är jag? Har varit ihop med min kille i 2,5 år. Vi bor inte ihop men träffas varannan vecka och ibland på helgen när vi har barnen. det har varit lite struligt I relationen, vi har gjort slut två gånger av olika orsaker. Jag har ett stort bekräftelsebehov och ofta får jag mycket bekräftelse från honom, han är fysisk och berättar att han älskar mig. Ibland har han dock dagar där han inte ger mig nåt alls. Idag var en sån dag, och det var sista dagen vi ses denna sväng. Jag mår väldigt dåligt när han är trött och inte bekräftar mig. innan vi skulle sova kände jag paniken komma då jag insåg att det inte skulle bli nåt sex heller. Han märkte det var något och frågade. Då valde jag att berätta om mitt bektäftelsebehov. Det var stort för mig att framföra hur jag känner, men direkt vände han det till att det var något vi måste få bort, medan jag tycker man behöver möta varandra. Han blev irriterad på mig när jag sa att han kan väl försöka när han vet att det är viktigt för mig. sen ville han klippa diskussionen för han var trött. Jag blev paff då det var en stor grej för mig och jag undrade varför han ens frågade om vad det var. Iaf sa jag tillslut att vi kan prata om det en annan gång, han sa godnatt och äöskar dig, jag sa samma. Sen frågade jag om han inte vill hålla om mig, som vi alltid gör och gjort varenda kväll. Han sa då nej för han är irriterad. Jag började gråta tyst och han undrar vad det är? Blev helt paff och skrek att jag är en människa som bara vill bli älskad. Kan inte fatta att han inte ville krama mig?? så här ligger jag i kylan medan han sover. Känns som psykisk misshandel, som härskartekniker eller liknande. Det enda jag vill är att bli älskad och älska honom. 
    Man har olika energinivåer. Om det skulle vara ett återkommande mönster kan du bli upprörd. Menar ni stabilt och han är trött och du bråkar kommer det leda till att ni går isär tyvärr. Du måste kunna ta hand om dig själv och inte lägga det utanför dig själv. Gällande sex kan du ta initiativ själv. Orkar inte han måste du respektera det. Försök slappna av. styrkekram 
  • Anonym (L)

Du låter jobbig, high-maintenance. Han är trött och vill sova. 

• Lynx123

Låter som att du kanske behöver lite hjälp med självkänsla och sådant. Att ha ett sådant bekräftelsebehov betyder ofta att det ligger ganska djupa issues under ytan. Jobba på det här innan du kväver din partner. Det fixar du!

• Anonym (Bekräftelse)
    Anonym (O) skrev 2025-02-03 23:31:56 följande:
    Man har olika energinivåer. Om det skulle vara ett återkommande mönster kan du bli upprörd. Menar ni stabilt och han är trött och du bråkar kommer det leda till att ni går isär tyvärr. Du måste kunna ta hand om dig själv och inte lägga det utanför dig själv. Gällande sex kan du ta initiativ själv. Orkar inte han måste du respektera det. Försök slappna av. styrkekram 
    Absolut, klart jag behöver ta tag i det själv. Det är bara det att han ställde en fråga vad som är fel och jag bestämde mig att svara. Sen när svaret inte blev som han tänkt blir han irriterad och vill sova. och speciellt det sista som hände, att jag ber om en kram och blir nekad. Känns så otroligt okänsligt. 
  • Anonym (Bekräftelse)
    Lynx123 skrev 2025-02-03 23:39:14 följande:

Låter som att du kanske behöver lite hjälp med självkänsla och sådant. Att ha ett sådant bekräftelsebehov betyder ofta att det ligger ganska djupa issues under ytan. Jobba på det här innan du kväver din partner. Det fixar du!

Jag kände att han kanske kan veta om det och stötta, men kändes som han inte alls höll med om att han kan försöka ge mig bekräftelse och blev irriterad över det. Och sen bara stänga diskussionen och hade noll förståelse för att jag kände att jag ville prata klart då jag öppnat mig för en gång skull. 

• Anonym (O)
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2025-02-03 23:46:51 följande:

Jag kände att han kanske kan veta om det och stötta, men kändes som han inte alls höll med om att han kan försöka ge mig bekräftelse och blev irriterad över det. Och sen bara stänga diskussionen och hade noll förståelse för att jag kände att jag ville prata klart då jag öppnat mig för en gång skull. 

Men varför var du ledsen då. Om han brukar bli kall tycker jag du ska ta upp det under dagtid 
  • Anonym (Bekräftelse)
    Anonym (O) skrev 2025-02-03 23:49:47 följande:
    Men varför var du ledsen då. Om han brukar bli kall tycker jag du ska ta upp det under dagtid 
    Jag var bara lite låg, för tankarna Började snurra, och han frågade då vad det är som är fel, jag svarade. Han har aldrig blivit kall innan när vi haft diskussioner. Alltid somnat med en kram ändå. Men inte ikväll. 
  • Maggena
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2025-02-03 23:46:51 följande:

Han var ju trött och ville sova. Du respekterade inte det utan ville ha en diskussion. Det verkar handla mycket om dig i er relation. Du hade noll förståelse för att han ville sova, handlar bara om ditt bekräftelsebehov. Det är ingen som orkar med sånt i längden. Du skriver även att han är bra på det i normala fall ska du då ligga och gråta när han för en gångs skull inte ger dig så mycket du vill ha?
  • Anonym (O)
    Anonym (Bekräftelse) skrev 2025-02-03 23:51:55 följande:
    Jag var bara lite låg, för tankarna Började snurra, och han frågade då vad det är som är fel, jag svarade. Han har aldrig blivit kall innan när vi haft diskussioner. Alltid somnat med en kram ändå. Men inte ikväll. 
    Hm men då är det antingen såhär att han börjat tröttna på att du kanske har låg självkänsla och tänker att du bör vara trygg med honom i kombination med att han var trött 
    eller så är det så att han har varit kall ett tag och du blir orolig helt enkelt. 
    Oavsett kan ni prata om detta om ett par dagar. Du kan be om ursäkt för att du överreagerade och sedan se hur han uppför sig. Blir allt normalt kan du fortsättningsvis tänka att du behöver jobba med din självkänsla och självständighet, det kommer du behöva oavsett och det leder dessutom till att relationen kommer fortsätta och vara stabil. är han kall fortsättningsvis kanske det är någonting som inte är bra. dp menar inte jag att det handlar om en gång han var trött.
    Varför gjorde ni slut förut? 
  • Anonym (Bekräftelse)
    Maggena skrev 2025-02-03 23:53:26 följande:
    Han var ju trött och ville sova. Du respekterade inte det utan ville ha en diskussion. Det verkar handla mycket om dig i er relation. Du hade noll förståelse för att han ville sova, handlar bara om ditt bekräftelsebehov. Det är ingen som orkar med sånt i längden. Du skriver även att han är bra på det i normala fall ska du då ligga och gråta när han för en gångs skull inte ger dig så mycket du vill ha?
    Han frågade vad som är fel, jag svarade, men då orkade han inte lyssna för han var trött.

Jag har inte legat och gråtit för att han inte ger mig bekräftelse, hade inte ens tänkt ta upp det, men nu frågade han. Jag grät när vi avslutat diskussionen genom att säga älskar dig, men han ville inte ge mig en kram. en människa han säger sig älska ber om en kram men han nekar.
Svar på tråden Vad tycker ni om denna situation? Är han knäpp eller är jag?