• Anonym (Magnum)

Hur ofta äter du "sötsaker"?

Precis som titeln lyder, hur ofta äter ni något "sött"? Med sött medan jag t ex godis, bakelser, glass osv. 

Själv blir det förmodligen uppemot 3-4 gånger i veckan, vilket jag vet absolut inte är optimalt. 

Har ni några särskilda regler kring hur ofta ni får äta sötsaker och när ni får äta det? :) 

• Svar på tråden Hur ofta äter du "sötsaker"?
  • Anonym (Hm)

Varje dag! Jag är vuxen och får göra vad jag vill 😂

• Anonym (Ofta)

I stort sett varje dag.

• Anonym (T)

Fredag, lördag och söndag

• Anonym (Tryffel)

Mer eller mindre varje dag ????

• cosinus

Hmm, vad ska jag tro? I snitt 5 dagar i veckan? Kan ju försöka minnas förra veckan...

Måndag - yep då hade vi kakor kvar sen vi bakat till en lagförsäljning 
    Tisdag - tror inte det
    Onsdag - kollegan kastade 7-8 godisar på mitt skriv-bort - tackar
    Torsdag - 2 godisar var kvar
    Fredag - yep då hade vi besök och fredagsmys.
    Lördag - yep godis
    Söndag - nej.

Men allt som oftast så är det någon bit fika i fikarummet som man tar en cm av. Eller att någon erbjuder en liten bit choklad och såna saker. Det är många dagar men 90 % av gångerna är mängden liten.

• Anonym (Candy)

Skulle tro att vi äter något sött i snitt 3 ggr/vecka. Vissa veckor inget alls, andra veckor nästan varje dag. Beror helt på 😊 Äter sällan just godis men älskar att baka.

• Anonym (Annika)

Aldrig, har inte gjort sedan tonåren när jag en dag bara slutade. Började aldrig igen.

• Anonym (Flesta dagar)
    cosinus skrev 2025-02-03 15:20:39 följande:

Hmm, vad ska jag tro? I snitt 5 dagar i veckan? Kan ju försöka minnas förra veckan...

Måndag - yep då hade vi kakor kvar sen vi bakat till en lagförsäljning 
    Tisdag - tror inte det
    Onsdag - kollegan kastade 7-8 godisar på mitt skriv-bort - tackar
    Torsdag - 2 godisar var kvar
    Fredag - yep då hade vi besök och fredagsmys.
    Lördag - yep godis
    Söndag - nej.

Men allt som oftast så är det någon bit fika i fikarummet som man tar en cm av. Eller att någon erbjuder en liten bit choklad och såna saker. Det är många dagar men 90 % av gångerna är mängden liten.

Samma här. De flesta dagar, men väldigt lite.
  • Anonym (Lösgodis)

Jag äter mestadels lösgodis och det gör jag när jag känner för det. Köper en större mängd så har jag när suget kommer helt enkelt. Äter som regel när jag behöver lugna mig, när jag är irriterad, arg eller stressad. Ibland blir det varje dag, ibland inte på flera veckor. Just nu har jag sagt att jag ska ha ett stopp till 1april av lite olika anledningar. Får se hur det går, idag var irritationen stor på jobbet och suget enormt. 

Svar på tråden Hur ofta äter du "sötsaker"?