• Anonym (Slut)

misshandel och nu fick han stryk av släkt!

Min sambo har under många år utsatt mig för psykisk misshandel! Grov psykisk misshandel. Sagt att det inte spelar någon roll om jag dör, att det är konsekvenslöst, kränkt mig när det blivit en diskussion genom att ?mobba? mitt barn sedan tidigare, hela tiden sett en liten diskussion som ett krig han ska vinna och krossat mig på mina känsliga punkter om och in igen. att ha makt och trycka ner mig har varit vardagsmat flera gånger i veckan. 

Jag har skött allt hemma, barn, städning, hushåll, matlagning, natt och uppvak med alla barn. Han har fått jobba så mycket han behöver?. ingen tacksamhet istället kränkningar hela tiden?..

sist höll han på att säga till barnen att mitt barn sedan innan inte är deras bror. Han ljög att han kontaktat Mitt ex och tillsammans planerar att ta barnen ifrån mig. då blev de svart. Det visade sig att han ljög för att skapa panik i mig men menade ?att jag borde förstått att han aldrig skulle göra så?.. jag ringde till slut min bror och berättade vad han håller på med. Han kom förbi och ville sätta stopp. De blev slagsmål och min sambo fick lättare stryk. Han kände sig sååå kränkt! Åkte iväg och bestämde att han inte vill ha barnen alls. Han vill fokusera på sitt jobb och överge dem. Efter detta han blivit utsatt för nu finns ingen väg för honom och mig 

jag är så förvirrad och ledsen. Hade jag inte ringt hade inte detta hänt?.

vad händer? nu är det över för alltid. Jag går inte tillbaka men samvetet äter upp mig. Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden misshandel och nu fick han stryk av släkt!
  • Anonym (Emelie)

Visst hade det varit bra om du berättat tidigare, men bättre sent än aldrig!

Jag vet hur lätt det är att fastna i ett misshandelsförhållande. Det är inte ditt fel att du inte lyckats ta dig loss förrän nu. Det är hans fel, helt och hållet.

Du ska vara stolt över att du vågade ta det första steget bort från honom. Du är fantastisk! 

• Anonym (Slut)
    Anonym (Emelie) skrev 2025-02-03 05:27:23 följande:

Visst hade det varit bra om du berättat tidigare, men bättre sent än aldrig!

Jag vet hur lätt det är att fastna i ett misshandelsförhållande. Det är inte ditt fel att du inte lyckats ta dig loss förrän nu. Det är hans fel, helt och hållet.

Du ska vara stolt över att du vågade ta det första steget bort från honom. Du är fantastisk! 

Dem har vetat innan hur han behandlat mig men nu denna gången var det dags att sätta stopp kände dem. Det blev en extrem situation men de var ända sättet att få avslutat detta menade min bror?..

tack för dina ord! 

ska jag inte ha dåligt samvete?

• Anonym (Libbsticka)
    Anonym (Slut) skrev 2025-02-03 06:18:12 följande:

Dem har vetat innan hur han behandlat mig men nu denna gången var det dags att sätta stopp kände dem. Det blev en extrem situation men de var ända sättet att få avslutat detta menade min bror?..

tack för dina ord! 

ska jag inte ha dåligt samvete?

Nej, du ska vara stolt att du har gjort något för att rädda dina barn från detta helvete. Sök hjälp för dig själv omedelbart, du vet inte vad som är rätt eller fel längre pga hans härjande.
  • Anonym (Slut)
    Anonym (Libbsticka) skrev 2025-02-03 06:25:21 följande:
    Nej, du ska vara stolt att du har gjort något för att rädda dina barn från detta helvete. Sök hjälp för dig själv omedelbart, du vet inte vad som är rätt eller fel längre pga hans härjande.

De har du rätt i. jag är ett skal av mitt forna jag. tunt skal. Inte ens i det sista insåg han hur dåligt han behandlat mig. Inte en ursäkt. Ingen ånger. Allt var på något sätt mitt fel. Jag var kränkande!!!! Så många ggr jag trodde honom och försökte ändra mig.

han var så sjuk, alla var inte lika värda. Pengar och makt var viktigast. Känslor var vara svaghet och kunde inte prata om något utan att de blev kränkningar och jag grät. Då kränkte han ännu mer. ändå mår jag dåligt att han blev slagen! 

• Tuttälskare

Var stolt och släpp allt ev dåligt samvete.
    Det är din tid att leva och blomma ut .
    Du är värd träffa män som uppskattar dig !Tyst

• Anonym (Slut)
    Tuttälskare skrev 2025-02-04 06:54:06 följande:

Vad får dig att tycka att jag inte ska ha dåligt samvete? 
  • Tuttälskare

Du var pressad och misshandlad och sökte hjälp hos släkten. Absolut inte fel gjort av dig.
    Att sen de valde lära honom en läxa är inte ditt fel. Låter som han förtjänade det dessutom!

• Anonym (L)

Gud vad jag önskar att jag hade en bror som kunde spöa mitt ex som misshandlade mig psykiskt och fysiskt och fortsätter att trakassera mig och barnen. 

Den här typen av män är fega as som ger sig på kvinnor och barn. Din bror ska självfallet inte utsätta sig för risken att bli polisanmäld och dömd men ibland är våld det enda sådana män förstår. 

Nu får du möjlighet att läka och gå vidare. Prata med kvinnojouren om du inte redan har gjort det för råd.

Var glad att du har en familj som backar upp dig i allt det här.  

• Virriga Vera
    Anonym (Slut) skrev 2025-02-04 07:09:00 följande:
    Vad får dig att tycka att jag inte ska ha dåligt samvete? 
    Det var inte du som misshandlade honom, du bad ingen att misshandla honom. Det är aldrig ok att misshandla, men det var ett beslut som din bror tog och som han får stå för.
  • Anonym (Slut)
    Tuttälskare skrev 2025-02-04 06:54:06 följande:

Vem vill ha en ensamstående mamma med 4 barn?😢
  • Anonym (Slut)
    Anonym (L) skrev 2025-02-04 08:48:51 följande:

Gud vad jag önskar att jag hade en bror som kunde spöa mitt ex som misshandlade mig psykiskt och fysiskt och fortsätter att trakassera mig och barnen. 

Den här typen av män är fega as som ger sig på kvinnor och barn. Din bror ska självfallet inte utsätta sig för risken att bli polisanmäld och dömd men ibland är våld det enda sådana män förstår. 

Nu får du möjlighet att läka och gå vidare. Prata med kvinnojouren om du inte redan har gjort det för råd.

Var glad att du har en familj som backar upp dig i allt det här.  

Det var så skönt att läsa detta!!!! TACK! 

försökte han komma tillbaka? Hur stor är risken att han försöker ?få tillbaka mig in i fällan igen?? Med tanke på att han fått stryk kanske han går vidare nu 

• Anonym (I)

Förspråkar inte våld men vissa personer förtjänar det.  En gång, för att lära sig en läxa. 

• Colourfulrainbow

Ditt barn sedan ett tidigare förhållande har garanterat tagit stryk av den mannens kommentarer. Barnet behöver någon att prata med och du måste fokusera på relationen med ditt barn. 

Om en partner behandlar ens barn illa måste man lämna. Barnet kan inte göra något, det är du som förälder som måste agera och skydda barnet. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden misshandel och nu fick han stryk av släkt!