ÄL samtidigt som bortfallsblödning?
Hej hörni!Är i en jätte konstig situation och behöver lite råd i hur jag ska tänka. Har två barn sedan tidigare. Första dottern blev jag ovetandes gravid med pstav. Och andra dottern blev jag gravid med första ÄL. Så har alltid varlt väldigt fertil.
Har nu haft Mirena i ett år och loggat varje mens i appen. Haft kontinuerlig cykel med bruna blödningar ungefär 23-24 dagar emellan. Hade en mensperiod som började den 8/1 och slutade 14/1. Tog ut min mirena den 14/1 och blödde inget. ÄL enligt appen ska ha varit den 16/1 då jag och min kille hade sex. Men samma dag får jag en röd blödning som håller I sig till den 21/1. (bortfallsblödning?) 8 dagar senare får jag en ljusrosa spotting som håller I sig i 2 dagar. Molande värk konstant sedan de här och bara väntar på att mensen ska trilla in. Hitills tagit två test som visat negativt. Vet inte alls hur jag ska tänka då allt liksom skedde så nära i tid. Antingen bara hormoner som spökar efter uttag, eller en liten på gång? Någon som varit med om samma eller bara har råd? kan man ha ÄL samtidigt som en bortfallsblödning?