• Anonym (Hemsk)

Hoppas lite på tragedi

Vill börja med att säga att jag såklart vill att allt ska gå bra. Jag vill inte att nått ska hända. Men lite lite djupt inom bords vill jag att nått gör det så att dom fattar att dom har och är idioter. 

Det är nämligen så att en bekant till mig ska föda snart. Snart som en vecka ungefär. Och hon är storlekar och har inte haft en tanke på att varken sluta eller trappa ner under hela graviditeten och rökt två paket om dagen. 

Jag själv tycker detta är ett otroligt sjukt beteende och det äcklar mig grymt. Hur kan man göra så mot sitt egna barn. Och sen även röka så som dom gör med ungen såpass nära. Dom röker inne i stängda rum utan ventilation dom och dom skiter I allt. 

Så ja, jag hoppas lite att någonting händer. Så att de kanske vaknar att detta inte är ett sunt beteende och inget man ska utsätta sitt barn för. 

• Svar på tråden Hoppas lite på tragedi
  • Anonym

Ja, är hon storlekar så borde hon ju verkligen skärpa sig!

• Anonym (Pruttprutt)

Ring soc och anmäl denna storlekar. Vilket barn vill växa upp med storlekar till mamma?

• Dimisi

Jag tror den familjen har sin beskärda del av tragedi redan. Om man är så avstängd och inte orkar bry sig om sin hälsa och inte ens sina barns hälsa.

Som tur är spelar det ingen roll vad du i hemlighet hoppas på. Om något går snett beror det inte på dina tankar. 

• Anonym (Isabelle)

Storlekar? Du menar hon har fetma? Att röka och ha  fetma är ingen bra kombination speciellt inte som gravid  att du hoppas något ska hända är sjukt. Stackars oskyldiga barn 

• Anonym (Pan)

Storrökare  blir storlekar när man har autocorrect på.

• Anonym (Hm)

Jag hoppades att mitt ex (då pojkväns) mamma skulle försvinna under en kryssning de var på så jag aldrig mer behövde se henne igen. Det gjorde hon. Min dåvarande pojkvän var otrogen på kryssningen, gjorde slut, och jag behövde aldrig se hans mamma igen.

Elaka tankar innebär också karma. 

• Mkay

storlekar skulle såklart vara storrökare, skärp er.

Det är såklart mycket tragiskt att hon röker som gravid och förmodligen kommer fortsätta göra det med barnet ute med. barnet kommer förmodligen bli påverkat på ett eller annat sätt men detta kanske inte är något som märks av direkt. Barnet far ju faktiskt illa av att de röker när det är i magen och sen när de röker vid det så tycker absolut att det är på sin plats med att du upprättar en orosanmälan hos soc. Kommer soc och utreder de kanske de tänker till och ändrar sig, vilket vore det bästa utfallet för barnet. 

• Anonym (Sambo?)
    Anonym (Hemsk) skrev 2025-02-01 23:22:25 följande:
    Hoppas lite på tragedi

Vill börja med att säga att jag såklart vill att allt ska gå bra. Jag vill inte att nått ska hända. Men lite lite djupt inom bords vill jag att nått gör det så att dom fattar att dom har och är idioter. 

Det är nämligen så att en bekant till mig ska föda snart. Snart som en vecka ungefär. Och hon är storlekar och har inte haft en tanke på att varken sluta eller trappa ner under hela graviditeten och rökt två paket om dagen. 

Jag själv tycker detta är ett otroligt sjukt beteende och det äcklar mig grymt. Hur kan man göra så mot sitt egna barn. Och sen även röka så som dom gör med ungen såpass nära. Dom röker inne i stängda rum utan ventilation dom och dom skiter I allt. 

Så ja, jag hoppas lite att någonting händer. Så att de kanske vaknar att detta inte är ett sunt beteende och inget man ska utsätta sitt barn för. 

Är det du vars sambo skriver en annan tråd om exakt samma sak? I så fall behöver ni lära er kommunicera, eftersom han tror att du är helt ok med att din kompis är storrökare under graviditeten...
  • Anonym (Sambo?)
    Anonym (Sambo?) skrev 2025-02-02 07:39:33 följande:
    Är det du vars sambo skriver en annan tråd om exakt samma sak? I så fall behöver ni lära er kommunicera, eftersom han tror att du är helt ok med att din kompis är storrökare under graviditeten...
    Eller du är väl kanske snarare samma person m tanke på att båda trådarna startades inom loppet av ca 20 nin ...
  • Anonym (Sambo?)
    Anonym (Sambo?) skrev 2025-02-02 07:41:58 följande:
    Eller du är väl kanske snarare samma person m tanke på att båda trådarna startades inom loppet av ca 20 nin ...
    *min - inte nin 🙈
  • Anonym (K)

Och jag hoppas att karma biter dig i röven.

• Anonym (Isabelle)
    Mkay skrev 2025-02-02 06:39:40 följande:

Det är såklart mycket tragiskt att hon röker som gravid och förmodligen kommer fortsätta göra det med barnet ute med. barnet kommer förmodligen bli påverkat på ett eller annat sätt men detta kanske inte är något som märks av direkt. Barnet far ju faktiskt illa av att de röker när det är i magen och sen när de röker vid det så tycker absolut att det är på sin plats med att du upprättar en orosanmälan hos soc. Kommer soc och utreder de kanske de tänker till och ändrar sig, vilket vore det bästa utfallet för barnet. 

Ja, jag läste första stycket igen och förstår nu det ska vara storrökare. Det borde man fattat hahah! Men ja, hemskt hur man kan bete sig så med ett barn i magen. Fyfan
  • Anonym
    Anonym (Pan) skrev 2025-02-02 04:29:58 följande:

Det handlar inte om att de har autocorrect på utan snarare om deras allmänt ohälsosamma livsstil. Rökning, dålig mat och brist på motion gör att storrökare blir storlekar.
  • Anonym (BM)

BM har nog pratat med personen.

• Anonym (O)
    Anonym (Pan) skrev 2025-02-02 04:29:58 följande:

Det märkliga är ju att inte titta på skärmen innan man postar. 
  • Anonym (O)
    Mkay skrev 2025-02-02 06:39:40 följande:

Ännu mer tragiskt att ts hoppas att mamma eller barn blir skadat!
  • Hjelm

Du går alltså runt och hoppas att ett helt oskyldigt barn ska bli skadat, födas med svår sjukdom etc?

På vilket sätt gör detta dig till en bättre person än den rökande mamman?

Svar på tråden Hoppas lite på tragedi