• Anonym (förvirrad)

Mytoman?

Min kille har runkat i smyg bakom min rygg i 10 år. Det tog flera dagar att dra ur honom. När jag frågade vad han gör med sin sexlust eftersom vi inte har något sexliv så blev han VANSINNIG och sa att man kan inte ha ett sexliv med sig själv. 

Jag tyckte det lät osannolikt och han började så smått erkänna att han visst runkar men bara för att inte riskera få prostatacancer och att han absolut inte runkar till porr. Mycket är motsägelsefullt i detta med.

Sedan framkommer det att han runkat i 2-3 år, sedan var det 7-10 år. Allt eftersom jag frågat om mer detaljer. Sedan sa han att det i början var av lust men nu enbart av tvång, som ett självskadebeteende.

Han säger även att killar som går bakom ryggen på sin tjej på olika sätt och sen är gulliga o kommer med blommor är SVIN och att han aldrig skulle göra så. Han är gullig mot mig men han menar på att det skulle va sjukt om han tittade på porr och sen kom med choklad till mig som en överraskning typ.

Hur många runkar i 10 år och stirrar in i en vit vägg?

Är det normalt att blåneka såhär som kille? Han verkar inte vilja stå för att han tittar på porr för han vet att det sårar mig djupt. Kan man ljuga såhär mycket om detta utan att vara mytoman? Eller vad är fel? Jag har sagt till honom att jag får inte hop det för allt tyder ändå på att han inte runkat utan att ha något till. Jag ber om att få veta om han tittar på porr och sa att då kan jag åtminstone få bearbeta det för att sen gå vidare i mitt liv. Men nu kommer jag leva som ett stort frågetecken. Är han mytoman eller är jag knäpp i huvudet?

Jag VET att man har rätt till ett privatliv, men han håller samtidigt med mig om att det är otrohet att kolla på porr. Och han skulle minsann AAAALDRIG vara otrogen.
  • Svar på tråden Mytoman?
  • Anonym (förvirrad)

Han började också prata om att han har haft det svårt sedan tonåren då en flickvän pressat honom o en gympalärare bad honom klä av sig osv.. Så han har varit obekväm att visa sig o har därför inte haft något riktigt sexliv. Han har heller knappt tittat på porr när jag frågar, bara nån gång i 14-15 års åldern säger han.

Han vill ha ett sexliv med mig men jag har också min bakgrund som gör att vi inte kunnat ha ett på tio år som vi levt ihop.

Jag fattar liksom inte hur allt ligger till. Ljuger han ihop denna historien också? Eller är det ens möjligt att han knappt tittat på porr och inte gör? Vad har han runkat till i alla år? Han har gjort det bakom ryggen och känt att det är fel, för han tycker man gör sånt ihop, men jag har varit avvisande. Han har ju kunnat leva med att "gå bakom ryggen" och känna sig dum i tio år. Är det då inte möjligt att han också tittat på porr men vill dölja det med?

• Mkay

Jag förstår inte riktigt trådstarten. Har ni inte haft sex på 10 år? Har ni inte haft sex under den tiden är det väl förståeligt att han måste lätta på trycket ibland och runka? Det är rent biologiskt nödvändigt för män. Är du sur/upprörd över att han runkar? Att han möjligtvis tittar på porr? Det kan vara anledningen att han inte erkänt det för dig då han inte vågat. Varför är du så upprörd över det här? Det är väldigt normalt att runka/onanera även när man är i förhållande om man inte har sex så ofta, det finns sådana perioder ibland. Största frågan är dock varför ni inte haft sex på så länge? Anser du inte att det är ett problem i ert förhållande? 

Svar på tråden Mytoman?