• Anonym (sårad)

Definition av otrohet

Jag hade tyckt det var ok att min kille kysser typ granntjejen på munnen om det sker spontant och på skoj utan några känslor inblandade. Typ varken kärlek eller sexuell attraktion. Nu händer väl det sällan dock bara sådär.

Men jag har grymt svårt att acceptera att han använder sina sinnen och känslor (sexuella i detta fall) till att njuta av en annan människas nakna kropp, bröst, fittor. Det spelar ingen roll om det är en främling på en porrsida eller om grannen (som min kille inte känner) skickar över en film där hon onanerar. Jag tycker inte att det är ok att ha känslor på detta sättet med någon annan än sin partner. Det skulle ju då kunna innebära att det är ok att grannens tjejkompis (som är helt främmande för min kille) också skickar över en film till min kille där hon onanerar med tex en dildo. 

Allt ovan är bara exempel.

Hur resonerar ni? Är det okej att runka till en porrstjärna men inte till en tjej som bor i samma bostadsområde? Vad är skillnaden? Naken kropp som naken kropp där någon gör något som är njutbart och som ska ge en annan person njutning. Jag tycker det är ett stort jävla SVEK mot sin flickvän.

Min kille har inte fått tillräckligt av mig och har därför runkat i smyg. Han påstår att det sker utan porr men jag har saker som säger emot. Han blånekar. Jag är djupt ledsen. Vill inte tro att det är sant men jag tror det ändå tyvärr.

• Svar på tråden Definition av otrohet
  • Lynx123

Inget ovanstående, inklusive grannexemplet, ska pågå i ett förhållande - utom onani. Att han dessutom försöker skuldbelägga dig för det han gör är stor varningsflagga.

• Anonym (sårad)
    Lynx123 skrev 2025-02-01 11:00:05 följande:

Inget ovanstående, inklusive grannexemplet, ska pågå i ett förhållande - utom onani. Att han dessutom försöker skuldbelägga dig för det han gör är stor varningsflagga.

Jag tycker egentligen som du. 

Han känner sig pressad så det är väl därför han lägger över det på mig.

Jag vill ju tro på honom att han inte tittar på porr, men han har sagt så konstiga saker som gör att jag inte kan tro honom tyvärr.
  • Anonym (porr)

Det är ju ett svek bara om överenskommelsen är att han inte ska göra det. Min flickvän har ingenting emot att jag kollar på porr, så då är det ju per definition inget svek. Däremot skulle hon bli otroligt sårad om jag dreglade över bikinibilder på någon snygg kollega, och ännu mer så om jag hade fått filmer och bilder av kollegan privat. Då börjar det ju handla om otrohet.

Varje relation är unik i det att man själv får komma överens om var gränserna går. Om du och din pojkvän eller man är överens om att han inte får kolla på porr så är det helt fine, och då är det förstås ett svek om han gör det ändå. Men eftersom realiteten är att många kvinnor idag accepterar att deras män kan kolla på porr, och många också kollar själva, så kan du inte utgå ifrån att det är en oskriven regel som alla män som ingår en relation med en kvinna skriver under på, och därför kan du heller inte säga att det är ett svek om mannen skulle visa sig kolla på porr om du inte uttryckligen sagt att du inte accepterar det.

Jag önskar för din partners skull att det tar slut mellan er, för du verkar otroligt osäker på dig själv och kontrollerande i det. Jag hade aldrig stått ut med att vara med en kvinna som försöker kontrollera mig på det sätt som du gör.

• Anonym (porr)

Obs: om det där exemplet med grannen har hänt tycker jag det är väldigt nära otrohet och det är någonting helt annat än att kolla på porr. Jag förstod inte från första inlägget om detta faktiskt har hänt eller om det är ett påhittat exempel.

• Anonym (Hm)

Jag hade inga problem med porr tills min man blev porrbrroende. Nu kan han knappt genomföra ett samlag eller komma om porren Inte är med i bilden. Vårt sexliv dog för jag blev så jäkla oattraherad av beteendet. 

men med det sagt tycker jag inte porr är otrohet, bara ett jäkla otyg som förstör relationer. 

• Anonym (Naiv)

Om du tror att han spontankysser grannen utan några som helst känslor så är du mer än måttligt naiv.

Om du inte är ok med onani till porr så är det helt upp till dig och helt ok att känna så.

• Anonym (Anna)

Approppå att kyssa grannen. Vår granne - en desperat medelålders kvinna som tyvärr varken har ett attraktivt utseende eller personlighet - kysste min man en gång, rätt framför mig. De stod och pratade (jag orkar inte ens låtsas vara trevlig mot folk jag inte gillar, så jag stod bara tyst bredvid), min man var charmig och skojade och när vi skulle gå så tog hon plötsligt tag i honom och pussade honom på munnen - hennes händer greppandes om hans nacke och käke så att han inte kunde dra sig undan lite diskret eller vrida så att hon pussade på kinden.

Det var en lång kyss, flera sekunder. Han gjorde först inget motstånd utan bara stod där. Till slut drog han ändå tillbaka och hon släppte honom. Han stod där, helt chockad i typ två sekunder, och sen sneglade han på mig. Jag glömmer aldrig hur hans blick förändrades, från chock till ?Skit! Skit, skit, skit, jag lät just en annan kvinna kyssa mig framför min fru?. Som att han för en sekund trodde att jag skulle se detta som otrohet och bli arg på HONOM. Jag svarade med att flina, och så fort vi kom innanför dörren började vi båda asgarva. Skrattande

Varför kunde jag skratta åt det, och varför kände jag ingen svartsjuka? För att denna patetiska kvinna inte utgör minsta lilla hot mot vår relation. Min man skulle hellre skära av sig ett finger än att ligga med henne. En sexig och mindre patetisk granne som skickar en onani-video utgör däremot ett hot, och då uppstår svartsjuka.

På samma sätt kan porr eller videos på främmande kvinnor utgöra ett hot, tex om man upplever att partnern föredrar dessa framför en själv. Just nu upplever jag det inte som ett hot, men förändras omständigheterna så skulle jag absolut kunna göra det. 

• Anonym (Naiv)
    Anonym (Anna) skrev 2025-02-01 12:38:55 följande:

Approppå att kyssa grannen. Vår granne - en desperat medelålders kvinna som tyvärr varken har ett attraktivt utseende eller personlighet - kysste min man en gång, rätt framför mig. De stod och pratade (jag orkar inte ens låtsas vara trevlig mot folk jag inte gillar, så jag stod bara tyst bredvid), min man var charmig och skojade och när vi skulle gå så tog hon plötsligt tag i honom och pussade honom på munnen - hennes händer greppandes om hans nacke och käke så att han inte kunde dra sig undan lite diskret eller vrida så att hon pussade på kinden.

Det var en lång kyss, flera sekunder. Han gjorde först inget motstånd utan bara stod där. Till slut drog han ändå tillbaka och hon släppte honom. Han stod där, helt chockad i typ två sekunder, och sen sneglade han på mig. Jag glömmer aldrig hur hans blick förändrades, från chock till ?Skit! Skit, skit, skit, jag lät just en annan kvinna kyssa mig framför min fru?. Som att han för en sekund trodde att jag skulle se detta som otrohet och bli arg på HONOM. Jag svarade med att flina, och så fort vi kom innanför dörren började vi båda asgarva. Skrattande

Varför kunde jag skratta åt det, och varför kände jag ingen svartsjuka? För att denna patetiska kvinna inte utgör minsta lilla hot mot vår relation. Min man skulle hellre skära av sig ett finger än att ligga med henne. En sexig och mindre patetisk granne som skickar en onani-video utgör däremot ett hot, och då uppstår svartsjuka.

På samma sätt kan porr eller videos på främmande kvinnor utgöra ett hot, tex om man upplever att partnern föredrar dessa framför en själv. Just nu upplever jag det inte som ett hot, men förändras omständigheterna så skulle jag absolut kunna göra det. 

Fler som är naiva ser jag... Den där kyssen, hur oattraktiv människan än är, kan trigga en sexuell lockelse hos en man.
  • Just Precis

Typ såhär: En sexuell handling som skapar en connection med någon annan eller har för syfte att skapa en connection, är otrohet.

Att fantisera om någon är inte otrohet. 
    Att fantisera tillsammans med någon är otrohet.

Att bli överrumplad och kysst av någon är inte otrohet.
    Att kyssa någon är otrohet.

Att kolla på en porrfilm är inte otrohet.
    Att skicka en sexig film till någon är otrohet.

Sen finns det grader i helvetet förstås. Skulle nog kunna se mellan fingrarna på en del grejer även om jag blev arg och sårad. 

• Anonym (porr)
    Just Precis skrev 2025-02-01 16:54:34 följande:

Typ såhär: En sexuell handling som skapar en connection med någon annan eller har för syfte att skapa en connection, är otrohet.

Att fantisera om någon är inte otrohet. 
    Att fantisera tillsammans med någon är otrohet.

Att bli överrumplad och kysst av någon är inte otrohet.
    Att kyssa någon är otrohet.

Att kolla på en porrfilm är inte otrohet.
    Att skicka en sexig film till någon är otrohet.

Sen finns det grader i helvetet förstås. Skulle nog kunna se mellan fingrarna på en del grejer även om jag blev arg och sårad. 

Vad tycker du om t.ex. onlyfans? Alltså inte camsex då utan att titta på innehåll, men ändå lite mer nära personen på något sätt.
Svar på tråden Definition av otrohet