-
Om man är blockad på den appen brukar man väl inte kunna se när personen senast var online? Har för mig att det även är så att när man skickar ett mess så blir det en "bock" som visar att det är sänt och två bockar när det är mottaget samt att dessa lyser grönt när mottagaren läst.Stämmer detta?För jag kan skicka, det går fram men är oläst då personen senast var aktiv vid 06.Men det går inte att ringa. Bryts direkt utan signaler.En fråga till, finns meddelanden från mig kvar om personen har blockat men avblockar?Ska absolut aldrig mer ha kontakt men måste verkligen få tag på personen NU för att reda ut en extremt viktig sak. Gäller liv eller död!
-
Svar på tråden Frågor om WhatsApp?
-
Du är blockerad. Men om det gäller liv och död så kan du ringa personen från dolt nummer. Det gör du genom att trycka in #31# och sen slå personens nummer. Om denna inte vill prata kan personen såklart lägga på direkt som vilket samtal som helst. Du kan också använda dig av appar på nätet där du kan skicka anonyma sms mot typ 5 kronor. Är det liv eller död är det värt besväret.
-
Tack för ett tydligt svar och bra tips.Anonym (Hm) skrev 2025-02-01 11:01:57 följande:
Du är blockerad. Men om det gäller liv och död så kan du ringa personen från dolt nummer. Det gör du genom att trycka in #31# och sen slå personens nummer. Om denna inte vill prata kan personen såklart lägga på direkt som vilket samtal som helst. Du kan också använda dig av appar på nätet där du kan skicka anonyma sms mot typ 5 kronor. Är det liv eller död är det värt besväret.
Tyvärr svarar han aldrig på skyddat nummer och 5 kr har jag inte heller.
Fast han ringde nu så jag kanske förhoppningsvis inte blir hemlös. Dumpad är jag dock, med all rätt. Har betett mig vidrigt. Nån konstig hämnd flera år efter hans grova misshandel under lång tid? Jag skäms och mår urdåligt. :( -
Det känns som att du delar med dig av den informationen av en större anledning än att du inte vill bli hemlös. Behöver du hjälp utifrån att komma ifrån?Anonym (Ts) skrev 2025-02-01 11:46:11 följande:Tack för ett tydligt svar och bra tips.
Tyvärr svarar han aldrig på skyddat nummer och 5 kr har jag inte heller.
Fast han ringde nu så jag kanske förhoppningsvis inte blir hemlös. Dumpad är jag dock, med all rätt. Har betett mig vidrigt. Nån konstig hämnd flera år efter hans grova misshandel under lång tid? Jag skäms och mår urdåligt. :( -
Om du ser när personen senast var aktiv/inloggad är du INTE blockad. Att det bara blir en bock kan bero på dålig uppkoppling hos mottagaren eller att denne är offline. Men nej du är inte blockad. Är du blockad så ser du inte när personen senast var aktiv osv.
-
Fint att fråga. Men nejdå, jag undrar mer varför jag ibland blir så arg utan anledning. Han har inte gjort nåt dumt de senaste åren och förtjänar inte detta. Så jag försöker reda i mig själv då jaig inte kan gå i terapi.Anonym (Hm) skrev 2025-02-01 11:53:47 följande:Det känns som att du delar med dig av den informationen av en större anledning än att du inte vill bli hemlös. Behöver du hjälp utifrån att komma ifrån?