• Anonym (Orkar inte)

Mår så fruktansvärt dåligt

Ja var ska jag börja?

Jag är en tjej i sena 20 års åldern som hade ett långt förhållande med en destruktiv man men han var min första kärlek och jag lämnade inte direkt. Den mannen förstörde mig både psykiskt och det var även en hel del slag... Han lyckades få mig att ifrågasätta mig och skyllde allt på mig trots det var hon som sårade mig. Jag lyckades sedan lämna och tänkte inte på killar på ett bra tag, äcklades av att ens se något nytt ansikte. Eftee 1 år började jag smått dejta men fastnade inte för någon.

Sedan något år efter blir jag tillsammans med en ny... han vet vad jag gått igenom och att vi behöver gå sakta framåt men ändå säkert. Jag tänker wow känner mig så trygg men börjar märka konstiga saker. Så forr vi inte ses så är han rätt elak över mobilen när vi hörs. Blir sur om han inte får som han vill osv. Han svor inte osv men det e något dolt manipulativt beteende han har som jag inte kan sätta fingret på. En kväll bråkar vi över mobilen. Jag förklarar att det han säger sårar mig men han förstår inte... han säger sen att han blir trött på mina tankar fast han är den som skapat en scen och han säger även att jag är en häxa osv. Sen blockar han mug och ghostar. Jag är helt förstörd. Yttligare en man somfått mig att ifrågasätta mig själv... jag hade stängt av mina känslor i flera år och vips så händer det igen. Det gör ONT att jag blivit något jag inte är i hans ögon. Det gör ont att bli dömd på det sättet. 💔
    Jag vågar och orkar inte mer

• Svar på tråden Mår så fruktansvärt dåligt
  • Anonym (Orkar inte)

När ska en man se mitt rena hjärta... jag orkar inte mer

• Anonym (Andres)

Jag trodde ni gjort slut för flera veckor sedan?

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Andres) skrev 2025-01-30 22:13:38 följande:

Jag trodde ni gjort slut för flera veckor sedan?

Det här är min första tråd här.
  • Lynx123

Men han ser ju alla kvinnor på det sättet, eller hur? Det har inte med dig att göra utan hans kvinnosyn. Var glad att du slipper honom.

Om du vill ta ett råd från en äldre kvinna så är det viktigaste att du tar hand om dig själv, odlar vänskaper och intressen och lever ett bra liv. När du väl blir tillfreds och står stadigt på jorden kan du börja ta emot kärlek från en man, men först måste du bli hel.

Föralldel, gråt en skvätt, men tänk sedan framåt och lär dig uppskatta dig själv och ditt värdefulla liv.

• Anonym (A)
    Lynx123 skrev 2025-01-30 23:48:12 följande:

Men han ser ju alla kvinnor på det sättet, eller hur? Det har inte med dig att göra utan hans kvinnosyn. Var glad att du slipper honom.

Om du vill ta ett råd från en äldre kvinna så är det viktigaste att du tar hand om dig själv, odlar vänskaper och intressen och lever ett bra liv. När du väl blir tillfreds och står stadigt på jorden kan du börja ta emot kärlek från en man, men först måste du bli hel.

Föralldel, gråt en skvätt, men tänk sedan framåt och lär dig uppskatta dig själv och ditt värdefulla liv.

Kloka ord till dig TS. Var rädd om dig. 
  • Anonym (Orkar inte)

Vilken av de?

Tack fina du för råden men jag gjorde allt det du beskriver och nu igen 💔 ville vara bäst i hans ögon, någon han inte släpper
  • Lynx123
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-01-31 00:19:21 följande:
    Vilken av de?

Tack fina du för råden men jag gjorde allt det du beskriver och nu igen 💔 ville vara bäst i hans ögon, någon han inte släpper
    Om.han blev elak i vissa situationer så går han bort redan där som partner. Personer som gör så har problem med alla och sig själva. Om han visade tecken på svartsjuka så, återigen, är han så i alla sina förhållanden. En sådan person kommer aldrig att tycka att någon partner är bäst - hur fina och snälla de än är.

Jag tänker att du kanske har låg självkänsla och låter det gå för långt i förhållanden för du så gärna vill bli älskad. Att du inte ser varningstecken eller inte tar dem på allvar redan på ett tidigt stadium?

Det finns massor av bra människor därute men också en hel del rötägg. Just därför vill jag uppmuntra dig att lägga ner dejtandet ett tag, kanske få professionell hjälp till och med, och fokusera på sådant som får dig att må bra. Det är inte genom andras ögon som du ska värdera dig, utan i stället känna ditt eget värde.

Vad tänker du om det?
  • Anonym (Orkar inte)

Att inte få se hans ansikte mer... det är som att sörja en död människa, bara det att han lever. Det tär på mig.

• Lynx123
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-01-31 10:46:20 följande:

Att inte få se hans ansikte mer... det är som att sörja en död människa, bara det att han lever. Det tär på mig.

Men vad tänker du om det jag skrev? Du behöver inte hålla med men jag är intresserad av dina reflektioner över mina tankar. Tycker du att jag är helt ute och cyklar får du så klart säga det.
  • Anonym (Orkar inte)
    Lynx123 skrev 2025-01-31 12:34:36 följande:
    Men vad tänker du om det jag skrev? Du behöver inte hålla med men jag är intresserad av dina reflektioner över mina tankar. Tycker du att jag är helt ute och cyklar får du så klart säga det.
    Återigen, bra tankar men jag har redan gjort det du beskriver. Jag orkade inte få mitt hjärta krossat igen. Denna gång var för mycket :( känns som jag aldrig någonsin mer kommer älska
  • KimLinnefeldt

Väldigt bra inlägg. Ta hand om dig.
  • Anonym (Grodan)

Man måste kyssa många grodor innan man hittar en prins. 

Ta inte det hela så seriöst. Nu vet du ju vad du INTE vill ha, eller hur? Var tacksam för det och fortsätt leta. 

Jag får intrycket av att du inte är så kräsen och tar den första bästa man som visar intresse för dig. Att du tror att du har svårt att hitta/få någon och att du vill försöka vara till lags när du väl träffat någon. Stämmer det?

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Grodan) skrev 2025-01-31 15:48:14 följande:

Man måste kyssa många grodor innan man hittar en prins. 

Ta inte det hela så seriöst. Nu vet du ju vad du INTE vill ha, eller hur? Var tacksam för det och fortsätt leta. 

Jag får intrycket av att du inte är så kräsen och tar den första bästa man som visar intresse för dig. Att du tror att du har svårt att hitta/få någon och att du vill försöka vara till lags när du väl träffat någon. Stämmer det?

Jag är kräsen. Haft endast 2 pojkvänner och ger inte alla som visar intresse en chans, långt ifrån det. Det är sällan någon av alla får en chans, nu gav jag denna en chans och blev sårad tyvärr.
  • Lynx123

Så kräsen är du nog inte - det förra aset hade du ju ett långt förhållande med. Vad är det för kvaliteer du är ute efter? Är det trygghet eller spänning eller något mitt emellan.

Hur som helst så bör man aldrig förlita sin lycka.på en annan person - den måste man skapa själv.

Svar på tråden Mår så fruktansvärt dåligt