• Anonym (Lilla my)

Min kompis har alltid svar på ALLT

Jag har en kompis som alltid alltid hämt jämt har svar på precis allting. Hon vet allting bäst. Spelar ingen roll vad det än är. Överbevisas Hon om att hon har fel så blir hon moloken. 

Hur hanterar man sånna personer ? Finns det fler med erfarenheter kring att umgås med besserwissrar? 

Hon är snäll och en bra kompis i övrigt men just detta tar mkt energi från mig då det är väldigt tröttsamt i längden.

Tips, råd och andras erfarenheter tack 

• Svar på tråden Min kompis har alltid svar på ALLT
  • Anonym (Klös)

Det tyder kanske på osäkerhet och brist på självkänsla.

Ett bra sätt är att få personen att förstå att det är okej att ha fel.

Kan ju t.ex vara en psykologisk fråga du fråga?

Hur blir man bättre på att kunna ha fel? 

• Anonym (J)

Har du sagt rätt ut ?Vad du alltid ska veta bäst om ALLT!!? ? Om inte, gör det 

För den personen är kanske inte medveten om de själv 

• Anonym (Lilla my)
    Anonym (J) skrev 2025-01-30 19:54:20 följande:

Har du sagt rätt ut ?Vad du alltid ska veta bäst om ALLT!!? ? Om inte, gör det 

För den personen är kanske inte medveten om de själv 

Jo jag har nämnt det. På ett lite lättsamt sätt. Då skratta hon bara åt sig själv. Ingen förändring. Nu idag blev det väldigt påtagligt för mig då min son blev ledsen över em grej. Han är 13 år och visar sällan känslor. Hon skicka ett långt sms till mig om vad jag ska göra för min son. Jag kände bara att kan hon inte för en gångs skull bara låta bli att berätta för andra vad dom ska göra. Jag är inte 3 år och jag känner min son och vet vad som blir bäst. Svarar jag henne då kort att jag sköter detta. Så kommer det ännu mera råd. Suck 
Svar på tråden Min kompis har alltid svar på ALLT