• Anonym (..)

Reservation kortköp Nordea???

Min dotter gick in på sitt bankkonto och så står det att Google har dragit 45kr men hon har inte köpt något. Nu är inte detta en jättestor summa men detta var ändå riktigt skumt. Vi kollade hennes Google konton och även Google play appen och där står det inget och hon prenumererar inte heller på något?
    Men vad betyder liksom reservation kortköp? Det står inte det på något annat.

• Svar på tråden Reservation kortköp Nordea???
  • Lynx123

Hmm....är du helt säker på att hon talar sanning? Det låter lite som ett spel- eller appköp....kanske en film?

• Anonym (..)
    Lynx123 skrev 2025-01-30 20:17:55 följande:

Hmm....är du helt säker på att hon talar sanning? Det låter lite som ett spel- eller appköp....kanske en film?

Jag är säker, och jag har kollat igenom hennes historik på Google play. Även mejlen där hon alltid får mejl om köp från Google.
  • Anonym (1334)

Det står kortköp utomlands, så kanske har kortnumret kommit i fel händer. Kan vara ett testköp, så kanske spärra kortet och få ett nytt är bäst

• Anonym (Op)
    Anonym (1334) skrev 2025-01-30 20:39:01 följande:

Det står kortköp utomlands, så kanske har kortnumret kommit i fel händer. Kan vara ett testköp, så kanske spärra kortet och få ett nytt är bäst

Jo, såna saker börjar väl med små summor.
  • Anonym (..)
    Anonym (1334) skrev 2025-01-30 20:39:01 följande:

Det står kortköp utomlands på allt man köper via Google.
  • Anonym (M)
    Anonym (..) skrev 2025-01-30 20:59:27 följande:
    Det står kortköp utomlands på allt man köper via Google.
    Vilket betyder att det mycket väl kan vara ett utlands köp. 
Svar på tråden Reservation kortköp Nordea???