• Anonym (Hjälp!)

Skämtar ni eller är ni så korkade?

Har inte varit här på ett tag men hade lite tid över och tittade in. Vad möts jag av? En tråd där någon tror att personer med npf är en folkgrupp och ett svar i tråden av en man som inte hört ordet funktionshinder förut. Sen en tråd där någon tolkar en text om sunda värderingar rörande sex som likvärdigt med att tycka det är rimligt att arbeta gratis. Sen en tråd av en man som på riktigt verkar tro att kvinnor inte har någon sexdrift.

Jag brukar skratta år amerikaner på sociala medier för de är ofta så sjukt korkade och okunniga men det har tydligen spridit sig till Sverige också. Eller försöker ni skämta hela bunten? Kanske är Familjeliv ett enda stort konstprojekt. 

• Svar på tråden Skämtar ni eller är ni så korkade?
  • Anonym (Frida)

Alltid lika roligt att se vilken tråd som exploderat på fl, det är bättre än att gå på cirkus 😂

• Anonym (d)

Är du förvånad över att större delen av trådarna är gjorda av troll eller att folk envisas att svara dom sida efter sida?

• Kalle Johansson
    Anonym (Hjälp!) skrev 2025-01-30 12:46:18 följande:

Har inte varit här på ett tag men hade lite tid över och tittade in. Vad möts jag av? En tråd där någon tror att personer med npf är en folkgrupp och ett svar i tråden av en man som inte hört ordet funktionshinder förut. Sen en tråd där någon tolkar en text om sunda värderingar rörande sex som likvärdigt med att tycka det är rimligt att arbeta gratis. Sen en tråd av en man som på riktigt verkar tro att kvinnor inte har någon sexdrift.

Jag brukar skratta år amerikaner på sociala medier för de är ofta så sjukt korkade och okunniga men det har tydligen spridit sig till Sverige också. Eller försöker ni skämta hela bunten? Kanske är Familjeliv ett enda stort konstprojekt. 

Kvaliteten på trådar rent allmänt och på forumet i synnerhet höjs ju knappast av att att merparten av alla inlägg gör av >>> ANONYMA! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • klyban
    Anonym (Hjälp!) skrev 2025-01-30 12:46:18 följande:

Lite intressant att du producerar det som du själv föraktar.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (d) skrev 2025-01-30 13:07:03 följande:

Är du förvånad över att större delen av trådarna är gjorda av troll eller att folk envisas att svara dom sida efter sida?

Många svar är ju precis lika ignoranta som ts. Kolla hur många som lallar bort sig i frågan om npf är en folkgrupp t.ex.
  • Anonym (Hjälp!)
    klyban skrev 2025-01-30 15:03:03 följande:
    Lite intressant att du producerar det som du själv föraktar.
    Hammare - träffa öm tå.
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Frida) skrev 2025-01-30 12:48:16 följande:

Alltid lika roligt att se vilken tråd som exploderat på fl, det är bättre än att gå på cirkus 😂

Ibland kan jag tänka så. Men här, idag, blev det för mycket. 
  • Anonym (C)

Ja, alla som inte tycker och resonerar som du och dina gelikar är korkade, viken fantastiskt intelligent iakttagelse!

• Anonym (Klara)

Du har nog varit lite verklighetsfrånvänd i de lite mer allmänbildade kretsar du jobbar och umgås i. 

Visst, en del trollar, men är det något FL gett mig inblick i så är det hur otroligt olika referensramar man har. Och det är rätt nyttigt att se att det finns andra verkligheter än ens egen. 

• Anonym (Illl)

Den där sextråden är väl en uppenbar trolltråd. Men inte desto mindre ett utslag på hur massivt kvinnoföraktet är på diverse forum.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Skämtar ni eller är ni så korkade?