• Anonym (Orolig)

Problem i sängen

Hej familjeliv!

Jag har ett ganska stort problem om jag får vara helt ärligt och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det hela börjar med att vår son fick sin första telefon som sedan kommit att driva oss galna då han alltid springer runt och spelar hög musik på tiktok typ "skibidi toilet" och "sigma boy". I sin tur fastnade min fru för dessa låtar till en väldigt olämplig nivå (kan vara värt att nämna att hon har OCD/autism) där hon spelar dem dygnet runt oavsett aktivitet, i bilen, vid middagar och när vi ska lägga oss. Förra månaden gick det över gränsen då hon krävde att musiken skulle spelas då vi hade sex. Efter mycket motstånd gick jag med på det vilket var ett grovt misstag för detta har nu blivit en rutin då vi ska ligga. Jag har lärt mig att ignorera låtarna, men kan ibland inse att jag liksom gungar till takten. Det värsta är att jag ibland kan komma bort mig och när jag hör såna låtar så kopplar jag det till sexet och får stånd. Allt detta har bidragit till en väldigt obekväm och olämplig verklighet hemma. Har försökt ta upp det med frun men inget verkar förändras.

Vad ska jag ta mig till? Jag kan knappast fortsätta leva såhär, jag är rädd att gå offentligt och råka höra en av dessa låtar.

• Svar på tråden Problem i sängen
  • Anonym (H)

Kommunikation är A och O. Prata med din fru om allt detta du skrivit så hon verkligen förstår dina känslor kring det och att du inte kan fortsätta på detta sättet. 

• KimLinnefeldt

Det var bland det knasigaste jag har läst här. Lyssnade på låtarna, oerhört enerverande musik. Säg att du inte vill ha den musiken på jämt, och i synnerhet inte i sängen.

Ni är väl två i relationen?

Svar på tråden Problem i sängen