• Anonym (Ida)

Känner mig ostadig

Jag känner mig lite gungig och ostadig. värst när man står still.
    Jag är väldigt stel i nacke/axlar/rygg så gissar det beror på det, men i vilket fall är det väldigt obehagligt. Nån som varit med om samma?!

• Svar på tråden Känner mig ostadig
  • Anonym (Hej)

Jag har/hade samma.  Det är från nacken, spända muskler. Jag fick muskelavslappnande att ta 3 ggr om dagen och känns bättre nu efter 3 veckor. Så sök vårdcentralen. Jag hade så ont att jag blev yr, fick huvudvärk och ingen sömn

• Anonym (Ida)
    Anonym (Hej) skrev 2025-01-29 21:27:07 följande:

Jag har/hade samma.  Det är från nacken, spända muskler. Jag fick muskelavslappnande att ta 3 ggr om dagen och känns bättre nu efter 3 veckor. Så sök vårdcentralen. Jag hade så ont att jag blev yr, fick huvudvärk och ingen sömn

Tack snälla för svar! Skönt att hitta nån med samma! Det är exakt vad jag tror att det är. 
    Hade du också ostadighets yrsel som liksom känns som om det gungar och man känner sig ostadig som man ska tappa balansen ungefär? Jag vill liksom hålla koll på marken. Går jag in i nån affär och det är kö blir det värre. Har skrämt upp mig själv med detta! Haft det i över ett halvår i olika grad. 
    vad heter tabletterna du fick? 
Svar på tråden Känner mig ostadig