Är asiatiska kvinnor lättare än andra?
Är asiatiska kvinnor lättare än andra kvinnor eller är det bara en stereotyp? I Asien så träffade jag många västlänningar som menade att asiatiska kvinnor uppskattar västs värderingar. Den asiatiska kulturen är en av de mest patriarkala vilket gör att västerländska män uppskattas men som kanske inte gör det på hemma fronten. Själv har jag varit i Asien och kan säga att kvinnor får det mycket bättre i väst och förstår att många vill fly från de förtryckande samhället.
Har även en del bekanta som sagt att asiater är mer lätta att ha att göra med när det kommer till familj delen, de är trygga i sina roller. Både utomlands och i Sverige har jag hört från många att västerländska kvinnor inte uppskattar det vi har byggt upp så många väljer asiatiska kvinnor istället.
Många kommer ju till väst för att få det bättre de som studerar, flytt från krig eller adopterats. Finns det inte då en anledning för dem då att söka sig till västlänningar?
Samtidigt så har ju även de krav, ingen vill väl ha någon som är arbetslös och inte kan försörja familjen liksom.