• Försök till syskon

Råd om Letrozol

Hej,

Jag fick barn med hjälp av stimulerad ägglossning - Letrozol. 

Omgång 1 - enkel dos - ingen stor blåsa
    Omgång 2 - dubbel dos två blåsor - gravid (1 foster) slutade i MA
    Omgång 3 - 2 blåsor ej gravid 
    Omgång 4 - 2 stora blåsor ej gravid 
    Omgång 5 - gravid (flicka nu 1år) 

Okej nu till min fråga. Min sista omgång kollade jag inte med ultraljud för att se hur många mogna blåsor jag hade då jag gick från en privat klinik till vanliga gyn på min vårdcentral.

Har alla ni som tagit Letrozol gjort UL för att säkerställa att det inte blir för många ägg/blåsor? På den privata kliniken jag var på så var det ?inget sex innan ok? medans på gyn sa hon inget om det och jag följdes inte upp. Kan ni snälla berätta hur ni gjort? Min önskan är alltså inte att få tvillingar trots att jag ?chansade? den omgången  min dotter blev till. 

• Svar på tråden Råd om Letrozol
  • Försök till syskon

Texten blev lite konstig. frågetecken istället för ??

Sammanfattningsvis så vill vi nu börja försöka med ett syskon och jag tror/antar att jag måste ta Letrozol denna gång med? kan man boka in egna ultraljud privat eller hur gör man om man vill gå via vårdcentralen/gyn men ändå göra uppföljningar? 

• Ejkaa

Hej! Hoppa in här
    Kände att vi haft liknande resa

Jag har ett barn idag och försöker få till ett syskon.
    Första barnet tog lång tid(1,5år) men när ja fick diagnos PCO av en läkare via vårdcentral så blev vägen Letrozol. 

Omgång 1 enkel dos- inget 
    omgång 2 dubbel dos - en stor blåsa, Gravid. 

Idag försöker vi med syskon men fick gå den privata vägen nu pga att vårdcentralen inte hjälper till med syskon. 
    Bad om att få Letrozol direkt och fick detta snabbt. 

Inne på omgång 2 nu med dubbel dos
    Omgång 1 dubbel dos, Två blåsor 12mm, inget 
    omgång 2 dubbel dos Två blåsor 12 mm 

Är mellan ÄL och BIM nu men tror inte på de denna cykel.

Har beställt att göra ULJ vatjej omgång. De säger att vi ska ta ÄL test. men sen har inte testen visat något utslag. 
    Ja känner ingen ÄL heller.. ja är inte överviktig utan träna regelbundet, mår väl och försöker göra roliga saker.. osv..

Längta efter plusset så mkt? ☺️

Svar på tråden Råd om Letrozol