Märken??
Min dotter har konstiga märken på armen och hon vägrar berätta vart de kommer ifrån, jag förmodar att hon egentligen vet. Men vad tycker ni det ser ut att komma ifrån?
Min dotter har konstiga märken på armen och hon vägrar berätta vart de kommer ifrån, jag förmodar att hon egentligen vet. Men vad tycker ni det ser ut att komma ifrån?
Att hon vägrar berätta låter ju mindre bra, men det ser mest ut som mina sönderkliade exem.
Att hon vägrar berätta låter ju mindre bra, men det ser mest ut som mina sönderkliade exem.
Svinkoppor? Eksem?
Hur gammalt är barnet?
Säg att du tar detta på allvar och att om det har kommit av sig själv så behöver du boka tid på VC.
Kanske det får barnet att öppna upp.
Vad den är så ser det inflammerat ut. Kontakta bc snarast så att det inte utvecklas till en hudinfektion. Jag har sett både slag och sår från folk som trillat av mopeder som ser ut så där, men det kan också vara eksem eller någon sjukdom så kolla upp snabbt.
Har hon blivit biten? Ser ut som ett bett, märken från tänder?
Sugmärken.
Min gissning: Bitmärken. Och de sitter väl så att det ser ut som att hon gjort dem själv? Någon annan borde ha bitit från andra håller. Eller, det känns ju mer troligt i alla fall.
Hur gammalt är barnet?
Säg att du tar detta på allvar och att om det har kommit av sig själv så behöver du boka tid på VC.
Kanske det får barnet att öppna upp.
Som jag misstänkte, alltså inget litet barn.
Antagligen skäms hon över märket men jag hade ändå propsat på att berätta, att det kan stanna mellan er två.
Hur mår hon för övrigt?
Vill hon inte prata brukar saker komma fram om man åker iväg och gör något mysigt på tu man hand, funkar för mig och min dotter , kanske det funkar även för er.
Man blir ju mer orolig över tystnaden, det skulle jag kunna säga till min dotter. Då skulle hon berätta .
Bit/sugmärken. Säkert gjort det på sig själv
Ser ut som bit- och sugmärken, tycker man ser betten efter tänder ganska tydligt? lär kännas pinsamt för henne att berätta för dig varför hon har dem, varför hon gjort så för det ser ut som att hon gjort dem själv med tanke på vinkeln.
Ser ut som bit- och sugmärken, tycker man ser betten efter tänder ganska tydligt? lär kännas pinsamt för henne att berätta för dig varför hon har dem, varför hon gjort så för det ser ut som att hon gjort dem själv med tanke på vinkeln.
Hon tycker det är jättejobbigt och du fotar märkena för att visa främlingar som ska bedöma vad det är?
Jag tycker att det ser ut som om hon har nypt sig själv. hårt och upprepade gånger. Rekommenderar er att söka hjälp om ni misstänker att det kan vara någon typ av självskadebeteende.