• Anonym (Mamma)

Kan jag få dem att ändra fakturan?

Pappan bokade in barnets tandläkartid på min vecka utan att checka av med mig. Jag utgick ifrån att han skulle hämta och ta henne dit, men det gjorde han inte och nu har jag fått hem en faktura för det missade besöket. Kan jag be dem skriva den i hans namn? Känns inte rättvist att jag ska få lägga pengar på något jag inte själv orsakat.

• Svar på tråden Kan jag få dem att ändra fakturan?
  • Anonym (Nej)

Nej, du kan inte skriva över fakturor på någon annan. Nästa gång ser du till att hon kommer i tid.

• Anonym (Bee)

Det är nog inte orimligt att du kan önska makulera fakturan och be dem skicka den till den förälder som bokat besöket. Lättast är väl dock om pappan swishar dig hundring eller vad det handlar om. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Nej) skrev 2025-01-27 15:24:39 följande:

Nej, du kan inte skriva över fakturor på någon annan. Nästa gång ser du till att hon kommer i tid.

Var ju inte jag som bokat och godkänt tiden. "Avtalet" är med pappan. Fakturan kom till mig för att det är här hon är skriven.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Bee) skrev 2025-01-27 15:27:10 följande:

Det är nog inte orimligt att du kan önska makulera fakturan och be dem skicka den till den förälder som bokat besöket. Lättast är väl dock om pappan swishar dig hundring eller vad det handlar om. 

Det kommer han aldrig göra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-01-27 15:29:38 följande:
    Det kommer han aldrig göra.
    Varför trodde du att han skulle ta henne dit och hem, det var ju din vecka?
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 15:36:05 följande:
    Varför trodde du att han skulle ta henne dit och hem, det var ju din vecka?
    För att han bokade tiden?
  • Anonym (A)
    Anonym (för) skrev 2025-01-27 15:40:55 följande:
    För att han bokade tiden?
    På hennes vecka. Varför stämmer man inte av? TS visste väl också att dottern behövde gå till tandläkaren, det var ju inte en allmän kallelse, utan något akut. 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 15:44:30 följande:
    På hennes vecka. Varför stämmer man inte av? TS visste väl också att dottern behövde gå till tandläkaren, det var ju inte en allmän kallelse, utan något akut. 
    Vadå akut? Det var en vanlig koll.
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-01-27 15:45:32 följande:
    Vadå akut? Det var en vanlig koll.
    Så du får hem en kallelse till en vanlig kontroll och bad sedan honom boka tiden?
  • Anonym (för)
    Anonym (A) skrev 2025-01-27 15:44:30 följande:
    Ja, man kan ju undra varför pappan inte stämde av att han bokat en tid på mammans vecka.

Varför tror du att det var en akut tid, kan lika gärna ha varit en allmän tid som bokades om. 
Svar på tråden Kan jag få dem att ändra fakturan?