• Anonym (Whattodo)

Separera eller ej?

Har varit med min sambo i 8 år. Vi har två små barn ihop. I flera månader har jag känt mig osäker på mina känslor. Flera gånger har jag tittat på honom och tänkt, nää jag är inte kär i honom. Känner att jag mognat och fått andra insikter samt att våra åsikter om saker är alldeles för olika, han kan kläcka ut sig taskiga saker om andra, har humörsvängningar, är slarvig osv.. tänk er ett beteende som en tonårspojke, slänger kläder på golvet, diskar inte, städar inte osv.. vi har pratat om allt detta förut men det liksom leder ingen vart. Han har varit deprimerad ett tag och jag har gjort allt jag kan för att stötta honom, men han har inte varit mottaglig för hjälp. Har satt ned foten men det hjälper inte heller.

Så nu lämnade jag. Jag åkte till min mamma och har varit här i två dagar. Han ber om förlåtelse och att han ska ändra sig, säger att han älskar mig osv.. 

Jag vet inte vad jag ska göra.. har ju länge längtat efter att få vara själv osv och nu är jag det men då blir jag osäker igen.. jag vet inte vad jag ska göra.. känner mig taskig men försöker också tänka på mitt egna mående. 

Någon som har erfarenhet av liknande situation? 

• Svar på tråden Separera eller ej?
  • Anonym (Hmm)

Du får välja. Antingen lever du med honom som han är (för han kommer inte att ändra sig) eller så lever ni särbos eller så avslutar ni relationen. Vilken typ av liv och vilken typ av relation vill du ha? Vad kan du leva med och ändå vara ok med det?

Svar på tråden Separera eller ej?