• GabyGreen

Missfallsutredning efter 2 missfall

Jag är en kvinna på 29 år med en son på snart två och en man på 50.
    Vi har nu gått igenom vårt andra missfall på raken inom loppet av 4 månader. Det första var ett MA som ledde till skrapning och det andra blev ett ?vanligt? missfall som jag kämpar med i denna stund efter att precis ha fått cytotek.

Min fråga handlar om missfallsutredning. Finns det någon som har erfarenhet av att göra en sådan utan att ha genomgått tre st på raken som är kraven för stöd från landstinget? Vad kollade ni upp då i så fall?

Vill verkligen inte behöva gå igenom ytterligare ett missfall om det är något fel på oss som går att åtgärda? Det är ju inte kul hörni. 

Hur går era tankar? Vad har ni för erfarenheter ? borde vi bara försöka bli gravida igen eller borde vi kolla upp någonting ?
  • Svar på tråden Missfallsutredning efter 2 missfall
  • AngieF

Vi har haft ett MA och nyss ett MF inom loppet av 5-6 månader, jag är 37 och min man 31 och vi försöker få vårt första barn. BM sa att vi inte får en utredning innan 3 missfall så vi kommer testa igen nu, borde få ägglossning nästa vecka. Men det är skitläskigt så klart, känns som att vi försöker framkalla ett missfall och inte skapa ett barn. Den där fina pirriga känslan har tyvärr helt ersatts inför den här omgången.. 

Svar på tråden Missfallsutredning efter 2 missfall