• Anonym (Ont)

Vaknade inatt av akut obehag/smärta i ena äggstocken

Hej! 

vet inte om jag valt helt rätt forum att skriva i men vill kika in och se om någon annan vart med om liknande?
    Jag går inte på preventivmedel, har hyfsat regelbunden mens och är vad jag vet fullt frisk. 
    Men inatt runt 02.30 så vaknar jag till rätt akut av en ilande/strålande smärta i högra sidan av livmodern. Smärtan var verkligen bara runt det området och jag förknippade området med min högra äggstock. Det kändes så pass mycket och länge att sömnen blev helt rubbad för att det var som att ha en intensiv håll som man kan få vid motion efter maten vid lungorna men detta var samma känsla fast i äggledaren.
    Jag har inte mens, hade det för 3 dagar sen och min ÄL ska jag inte ha förens om ca 10 dagar så vad kan det ha varit som gjorde så akut ilande ont? Höll i sig kanske i ca 40 min, sen nu på morgonen känner jag ingenting.
    Man blir ju orolig. 
    Kan tänka mig att när ligamenten i livmodern vidgar sig pga graviditet känns det exakt sådär, det bara är det att jag inte är gravid. Hade oskyddat sex första dagen på mensen vilket var ca 9 dagar sen så kan ju inte blivit preggo?

Förstår att ingen kan säga exakt vad detta beror på men kanske har upplevt samma?

Svar på tråden Vaknade inatt av akut obehag/smärta i ena äggstocken