HJÄLP Börja jobba plötligt efter föräldraledighet. Skjuta fram omgående jobbstart?
Vi tyckte vårt barn var för liten för att börja förskola när föräldrarpenningen tog slut hösten 2024.
H*n lärde sig gå själv för bara 1mån sedan.
Fram tills förra veckan har jag därför bara sökt dem antal jobb man måste för rätten till A kassa.
Började söka jobb mer seriöst nu förra veckan sånt jag kan tänka mig då det är dags börja jobb igen pga ekonomin.
Vips så stod jag med 3 jobb som ville ha mig i fredags och beslutsångest. Tackade ja till ett av jobben som ska skrivas anställningsavtal idag och börjas imorgon tisdag.
Barnet har ingen förskoleplats ännu och beräknas finnas ledigt på förskolan först till sommarn?när barnen som är redo för skolan lämnar plats. Tills dess så ska barnet va hemma med mormor.
Har sån jävla ångest över att jag inte hunnit förbereda mig eller barnet, bara sökt jobb seriöst så kort tid och en vecka senare ska jag börja jobba omgående efter varit hemma sedan 2023.
Känner att det va riktigt dumt inte planera jobbstart om 2v eller liknande åtminstone.
Så man kan förbereda sig på att det är sista veckorna ihop innan heltid jobb.
Så man kan förbereda barnet på att mormor lägger h*n på dagen osv att allt funkar.
Hade känts så mycket lättare och bättre om barnet redan va inskolad på förskola, man vet att h*n lär sig grejer som h*n ska och tryggt.
Nu känner jag sån jävla ångest, panik, ånger och vet inte hur jag ska tänka/göra.
Gilla läget eller kan man utan att förlora jobbet ångra jobbstart datum såhär tätt inpå?
Vafan säger man då?😫
Vist det är jobbig att släppa taget om den lilla och börja jobba men vill det också för ekonomin ska gå runt.
Men hade känts lite lättare om det var lite mer planerat och inte så spontant omgående.
Vad hade ni gjort?😳😭🤯