• Anonym (Tipstack)

Att ha sex utan att ha sex

Skulle vilja ha tips/råd att överraska min kille med varianter av sex utan att ha sex.

Har under en tid haft besvär med underlivet och inte kunnat ha sex lika ofta som jag och han velat. Så vi har experimenterat och gjort att det har funkat bra ändå. Men vill testa nya saker/experimentera mer, bl.a. kunna överraska honom. Saknat det där spontana sexet.
    Har varit att jag tar hand om honom där nere, han har hand om mig där nere och fåtal gånger haft analsex. Men undrar om ni har andra tips på sex där man ändå kan vara intima med varandra utan att ligga med varandra? Sen ang. besvär med underlivet så kollar jag upp det hos gyn och får hjälp.

Vi kan kommunicera bra med varandra och berättar om vad man tycker om/är nöjd osv. 

Är det någon som har tips att dela med sig av? 
  • Svar på tråden Att ha sex utan att ha sex
  • Anonym (Dk)

Helkroppsmassage med lyckligt avslut?

• Anonym (Kånny)

Min fru har också problem med underlivet och kan inte ha omslutande sex någon längre stund. Så det blir ganska mycket 69:or. Underbart. Och så avslutar vi med våra leksaker intill varandra. Hon med sin satisfyer och ett finger på mitt känsliga ställe, och jag med min masturbator. 

• Anonym (Tipstack)
    Anonym (Dk) skrev 2025-01-27 05:21:41 följande:

Helkroppsmassage med lyckligt avslut?

Vilket bra tips, tack! 
  • Anonym (Tipstack)
    Anonym (Kånny) skrev 2025-01-27 11:08:47 följande:

Min fru har också problem med underlivet och kan inte ha omslutande sex någon längre stund. Så det blir ganska mycket 69:or. Underbart. Och så avslutar vi med våra leksaker intill varandra. Hon med sin satisfyer och ett finger på mitt känsliga ställe, och jag med min masturbator. 

Tack för tips!  
  • Anonym (Kreativ)

Om du har nog stora bröst så är bröstknull härligt, både att se och känna. Speciellt med massageolja.

• Anonym (man51)

Utläser TS som att penetrerande vaginalt samlag kan vara problematiskt pga besvär.

Nu verkar ni ju ändå ha sex, då jag tror att de flesta anser att oral stimulering, och "occasional" anal-sex klassas som just sex. Cool

Så saker man kan göra med munnen, tunga, fingrar och händer. På varandras kroppar och erogena zoner är det väl bara att fortsätta med, tänker jag. Funkar anal-sex för er, och främst dig TS, så är det väl samma sak där.

Andra saker som kan "krydda till det" är väl olika typer av leksaker. Kanske kan ni testa roll-spel (kanske "klä ut er"). Hitta andra platser att ha sex på än i hemmets lugna vrå (i bilen, ute i naturen).

• Anonym (6)

Lyssna på podden Sex på riktigt, finns på Spotify, har för mig att det finns flera avsnitt som berör ämnet. 
    Hon som har podden har även skrivit en bok: Buffesex.

• Anonym (Tipstack)

Tack för alla bra tips ni har skrivit! Uppskattas :)

• AliciaB

När ni har haft "sex utan sex", har du njutit av det då? Fått orgasm? Eller är en del av problematiken att du inte kan det? Det är ju viktigt att du inte bara ställer upp på något du egentligen inte vill göra - men om ni båda får ut något av det så är det förstås jättebra att ni kan få det att funka tillsammans.

Om det funkar med fingrar och oralsex så är ju det ofta minst lika bra som klassisk "p-i-v". Det bästa substitutet är väl dock analsex, i alla fall för oss som gillar det. Kom du också av att ha analsex eller var det något som du bara ställde upp på? Det kräver ju lite mer träning i början men när man har fått in rutinen så går det ofta bra att ha spontant analsex också.

Men fundera framför allt på vad du vill. Kan ni krydda det hela med rollspel, dirty talk, längre förspel, cybersex, gemensamt porrtittande? Det går att göra så mycket utan standard penis i vagina-sex.

• Anonym (Tipstack)
    AliciaB skrev 2025-01-27 22:40:47 följande:

När ni har haft "sex utan sex", har du njutit av det då? Fått orgasm? Eller är en del av problematiken att du inte kan det? Det är ju viktigt att du inte bara ställer upp på något du egentligen inte vill göra - men om ni båda får ut något av det så är det förstås jättebra att ni kan få det att funka tillsammans.

Om det funkar med fingrar och oralsex så är ju det ofta minst lika bra som klassisk "p-i-v". Det bästa substitutet är väl dock analsex, i alla fall för oss som gillar det. Kom du också av att ha analsex eller var det något som du bara ställde upp på? Det kräver ju lite mer träning i början men när man har fått in rutinen så går det ofta bra att ha spontant analsex också.

Men fundera framför allt på vad du vill. Kan ni krydda det hela med rollspel, dirty talk, längre förspel, cybersex, gemensamt porrtittande? Det går att göra så mycket utan standard penis i vagina-sex.

Har haft svårt att njuta av sex senaste månaderna pga av att jag inte kan då jag får ont. Så blir svårt för min kille att få mig att njuta lika mycket, det går att massera med fingrarna på klitoris men inte mer än så just nu. Han får mig att komma :)

Vi har väl hittat ett sätt att ha sex på som vi båda är nöjda med, men kan vara kul att testa nya saker också. 
  • Anonym (Tipstack)
    AliciaB skrev 2025-01-27 22:40:47 följande:

Analsex kan vara skönt med mycket uppvärmning innan och när klitoris masseras samtidigt, har dock aldrig fått orgasm av det
  • Anonym (Ah)

Menar du att det gör ont vid penetrerande sex? Kanske fokusera mer på oralsex, smek, sexleksaker m.m

Svar på tråden Att ha sex utan att ha sex